Bakancs4 Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1202
Köracélból esztergáltattam szekunder tárcsát , amikorra nagyjából minden hibáját sikerült kiküszöbölni , akkor vettem jutányos áron egy valamilyen bontottat , és azóta nem foglalkoztam vele , így nem tudom mennyire csúszna , illetve enné a szíjat . Az viszont érdekes , hogy ennek a kanadai cégnek sehogy se lehet a nyomára bukkanni az interneten , jó esetben bejön valami erőmű(gyártó)cég , de variotárcsa soha . Pedig ez közös ezekben a nyamvadt gépekben ; készülnek többféle benzines ( 50 -- 163 ccm ) , dizel ( 274 -- 539 ccm Yanmar , Mitshubitsi , Lombardini , Kubota , ) motorral , poliészterből , akrilból , üvegszálas műgyantából , aluminium kombinációval , vas-vagy aluvázzal , teherautóként , kabrióként etc . Van lendkerékmágneses , van ékszíjhajtású generátoros , de egy dologban egyeznek : a variomatik rendszerük azonos , még a gyártmány is . Üdítő kivétel , ha valamelyikben a keskenyebb , 22-es szíjat használják . Ennek ellenére a kanadai cég sehol . A milliónyi gyártott kétkerekű robogó gondolom a saját variátorát teszi lélekvesztőibe , egy Ligier vagy Aixam miért nem tud kiönteni és lesztergálni egy arasznyi átmérőjű tárcsát ? A kombájnokban is gondolom saját gyártmány lehet , hiszen a molltechnél legalább 30 féle mezőgazdasági variátor van raktáron . Van egy régi tervem , de még nem csináltam meg . Megfelelő rugóból erőmérőt fabrikálok , és hosszú kötélen vontatom a járgányt . A teljesítmény a húzóerő és a sebesség szorzata (P=Fv) . Így megállapítható lenne , hogy mennyi a különböző sebességekhez tartozó teljesítményigény . Ez alapja lehet a reális fogyasztás-elvárások megállapításához , és a maximális sebességek realizálásához is segítséget nyújt . Eddig nem gondolkodtam a tárcsa kopás miatti pótlásán és betétezésén . Jó lenne egyszer találni valami érthető tanulmányt a variotárcsák lélektanáról .
Előzmény: WooDoo (1201)