Egy ideje engem is foglalkoztat ez a téma. Semmi adókedvezmény nélkül is. Egyszerűen azért, hogy kevésbé szennyezzek. Utólag is beépíthető oxidációs és 3utas is nagyjából egy árban (katalizátor.hu). Inkább az oxidációs jöhet szóba. Néhány feltételt érdemes betarttani:
- legyen jó szerkezeti állapotú a motor (ne egye az olajat)
- legyen jó a befecskendezés minősége, időpontja, mennyisége
- a motor űrtartalmához és teljesítményéhez kell kiválasztani a katalizátor dobot
- minél közelebb teszed a leömlőhöz, annál jobban hat (nagyobb a hőmérséklete) és nem tömődik el
- hővédő lemezt kell felszerelni a katalizátor környékére, ha közel van valamihez
hirtelen ennyi.......
kb. tizedére csökken a koromkibocsájtás, tehát igenis van értelme, főleg ha tudatos emberek vagyunk és van rá pénzünk megvalósítani.