Hajózni akartok vagy csak barkácsolni? Amíg túl nagy volt bennem a lelkesedés, én is építeni akartam: fél év alatt egy légópincében budapesten összehoztam egy 5 m-es katamaránt. Majdnem meglepetés ért amikor kész lett, és nem akart kiférni a pincefordulóban... Aztán valahogy ki lett centizve némi vakolat levésése mellett, ez a mázli tette lehetővé, hogy szerintem csúcstartó lettem a balatonon az egy hajóval történő hajótörések számát illetően. ...
Az első próbaúton jó közepes szélben száguldottunk hugommal, aki bátran vállalta a berepülőpilótasegéd szerepét. Az első fordulóban úgy 1.5 km-re a parttól halk recsegés, majd a hugomat távolodni láttam a katamarán másik felével. ( a törzsek illesztését a fedélzethez elméretezhettem ) Nem tíz perc volt amíg a röhögéstől fulladozva a szétesett hajót úszva kiráncigáltuk a partra. Miután átépítettem a csatlakozást, könnyű szélben néhányszor sikeresen visszatértünk vele, majd a következő közepes szélben egyéb tervezési gondokra is fény derült. Nevezetesen a túl éles hajótestprofil egy hátszelezés alkalmával belefúródott egy hullámba, és nem akart kijönni alóla. Aztán megindult meredekebben lefele. Láttatok már hajót orral előre szaltózni? Addig én se. Az alu árbóc némileg átformálódott.
A saját káromból tanultam meg a következőt: a hajók alakja, méretezése, technológiája egy sokezer éves evolúciós folyamat eredménye. Ha mindenáron építeni akartok: MÁSOLJATOK le egy bevált tipust, max a saját igényetekhez formáljátok némileg. Ennek is rengeteg buktatója van, ezért ezt sem javasolnám. Vegyetek egy leharcolt szebb időket megélt hajót (anyagár negyedéért meg lehet szerezni...) és építsétek át, újítsátok fel a saját igényeiteknek megfelelően. Elképesztően sok munka ez is, de így hajózni fogtok!