Bakancs4:
Az EU régi tagállamaiban a mopedekre vonatkozó szabályokat (jogosítvány, életkor, műszaki vizsga) megtalálod egy TÜV tanulmányban, ha honlapunkon az "ömlesztett" linkek közül az elsőre kattintasz, de kimásolom neked a címét:
http://ec.europa.eu/enterprise/automotive/projects/report_anti_tampering_devices.pdf
Sajnos az anyag angolul van, de talán Xeniah már elolvasta azt a részt?:)
Ha sikerül a hatósággal egyeztetni a KRESZ módosításáról, szerintem a következő álláspontot kellene képviselni:
Az azonosító jelzést (rendszám) támogatnunk kell, egyrészt mert ez EU-s követelmény és hiába küzdenénk ellene, úgyis minden mopedre felkerül hamarosan. Másrészt, ha lesz valamilyen rendszámféleség a járgányokon, a hatósági ellenőrzés 90%-át elkerüljük.
Az "M" jogsit szerintem elfelejthetjük, "B"-s jogsit is nehéz lesz megúszni, de látok arra esélyt, hogy a mopedautók műszaki sajátosságai miatt egy könnyített, "B korlátozott", vagy valami hasonló jogosítvány is elegendő legyen, amit 2-3 évvel hamarabb meg lehessen szerezni, mint az "igazi B"-s jogsit. Fontos lenne, hogy "lejárt B"-s jogsival is lehessen mopedautót vezetni, éppen ez az egyik fő felhasználási terület külföldön.
A kötelező műszaki vizsgát ha muszáj még elfogadhatjuk, az nem egy nagy összeg, és akkor nem kell azt hallgatnunk, hogy életveszélyes járgányokkal furikázunk a közutakon.
A nagy kérdés, az üzembehelyezési költségek, a biztosítás meg az adók. Ebben viszont ragaszkodnunk kellene a segédmotoros kerékpárokra vonatkozó előírásokhoz, hiszen pont ez a lényege az L2, L6 járműkategóriának.
Ha így közelítjük meg az elkerülhetetlen változásokat, tehát van amit jónak tartunk, van amit el tudunk fogadni, de vannak kedvezmények amihez ragaszkodunk, akkor talán van esély rá, hogy a számunkra a legkisebb áldozattal járjon a változás.