Megkerestem mit jelentenek a különböző kombinációban villogó-világító lámpák:
Ebből ugye kettő van, az egyik a fő hibajelző (talpán álló háromszögben felkiáltó jellel, és az ABS feliratú lámpa). Mindez persze az integrált ABS-es, fékrásegítővel készült motorokra érvényes, a korábbi modelleknél gondolom hasonlóak a jelzések, kivéve a rásegítőre vonatkozókat.
- Fő hibajelző nem világít, ABS világít --> nem működik a fékrásegítő egyik fékkörben sem, vagy kikapcsolt ABS-t jelez.
- Fő hibajelző nem világít, ABS 1 Hz-cel villog (vagyis lassan) --> ABS nem működik, illetve nem sikerült az elindulás utáni teszt (ez az ami 5 km/órás sebesség felett alszik el)
- Fő hibajelző nem világít, ABS 4 Hz-cel villog (gyorsan) --> egyik fékkörben sem működik a rásegítő, a teszt nem futott le
- Fő hibajelző világít, ABS nem világít --> kiégett a hátsó helyzetjelző/féklámpa
- Fő hibajelző világít, ABS 1 Hz-cel villog --> legalább az egyik fékkörben nem működik az ABS
- Fő hibajelző világít, ABS 4 Hz-cel villog --> legalább az egyik fékkörben nem működik a reásegítő
- Fő hibajelző és az ABS lámpa felváltva villog 1 Hz-cel --> alacsony a fékfolyadék szintje.
(Ekkor a következőket kell ellenőrizni: kikapcsolt gyújtásnál a fékkarokat behúzva a fék kemény-e, megfogja-e a fék mindkét kereket, nem szivárog-e valahol a fékfolyadék a rendszerből (tartály, csövek, kerekek).
Ha az ellenőrzés nem mutat hibát, akkor fékrendszer (gondolom az elektromos részére céloz) romlott el.
- Fő hibajelző és az ABS lámpa felváltva villog 4 Hz-cel --> alacsony a fékfolyadék szintje, és legalább az egyik fékkörben nem működik a rásegítő.
Beindításkor egyébként - ha van rá lehetőség - azért nem szabad húzni vagy nyomni a féket, mert olyankor nem tudja rendesen lefuttatni a féktesztet. Egyébként ez két részből áll, az alaptesztből, meg a viszonyításos tesztből. Ez utóbbi elindulás után történik meg, ezért ilyenkor alszik ki a villogó ABS lámpa, mert a szenzort csak mozgás közben, a jeladó elmozdulásakor tudja ellenőrizni. Mindemellett a könyv is azt írja, hogy ha nem szükséges, ne húzd a féket indításkor, de ugye lejtős terepen erre szinte mindig szükség van.
Azt még nem kérdeztem, hogy amikor menet közben a "piros" felvillan, akkor melyik lámpa villan? Az általános hibajelző, vagy az ABS?
Nekem egyszer volt olyan érzésem, mitha elment volna a rásegítő, aztán amikor legközelebb is ugyanazt éreztem, akkor rájöttem, hogy csak az ABS szólt közbe. Az első ilyen fékezésem elég horrorisztikus élmény volt, azt hittem, hogy nem működik a fék, csak húztam és mivel arra számítottam, hogy lassulni fogunk, úgy éreztem, hogy meglódul a motor. Aztán leesett a papírtantusz, gyorsan pumpáltam egyet a fékkaron, és megint jó volt minden. :-D
Körte