Hali ! Melyik része hangos ? 1.motor 2.váltó 3.kasztni ? A Mitsubishi-t nem ismerem , de a többinél úgy tapasztaltam , hogy a motor hidegen lényegesen zajosabb , az én Ligierem (Lombardini) ha kellően beizzott (legalább 10 km) , akkor egészen megváltozik . Másrészt érdekes tapasztalat , hogy az Aixam (Kubota) alapjáraton ISZONYÚ hangos , de fordulaton mérsékeli magát , ezzel szemben az olasz technika alapjáraton elviselhető , de később kissé megjön a hangja . A váltózajok más kategória , kis gyakorlattal fel fogod ismerni a variomatik csörömpölését , amit általában a műanyag csúszó-kopó alkatrészek kopása-hiánya (!) okoz . Jellemző segítség a diagnózishoz hogy fordulatszám változáskor , nyomaték változáskor , motorfékkor változik a zörgés . Ha megfogod a primer tárcsa mozgó elemét és megrángatod , nem kotyoghat érezhetően (persze álló motornál fogd meg!) A karosszéria zajosságára jellemző , hogy márványsima úton nincs , esetleg a motor rázza a vázat . Nekem a Ligierben gyárilag nagyon puha gumibakok voltak (ki is szakadtak) , Skoda bakot tettem bele , biztos többet átvisz a rezgésből . A burkolatokon javítottam picit , a hátsó ajtó (a csapkodástól kilazuló) műa. szegecseit bevágtam-fúrtam , és beletekertem egy-egy facsavart , ez szétfeszíti annyira , hogy ne lazuljon ki kétnaponta . A műszerfal alá szivacsokat akarok tenni , és akkor az állandóan szorítja picit felfelé , és nem engedi zörögni - remélhetőleg . A 16 gépet egyszerre javító-áruló Zoli barátom szerint a legcsendesebb (legleszigeltebb) a Microcar . Tény : mentem eggyel (Microcarral), le volt véve a motorháztető és az elülső lökhárító , le volt húzva mindkét ablak és az én Ambrámhoz képest villanyautónak tűnt . Azóta az én váltógondjaim-zajaim mérséklődtek , de az akkor is kellemes volt . Az Eradnak picit üt az egyik variátortárcsája , mert istentelen elődjeim úgy próbálták levenni a lendkerékről , hogy feszegették az alutárcsát . El is görbült , vissza kell majd óvatoskodnom -- ez se tesz jót a zajszintnek . A motorzaj erős forrása lehet a WooDoo által éppen tárgyalt kipufogó-flexiscső , nézd meg ép-e a rendszer , nem fúj-e ki valahol a hangtompító . Ha valaki igazán csendes mopedautót akar , vegye meg a bátyám elektromos (rendszámos, mkp) Puliját , az tényleg egy élmény , tisztára dodzsem .