Üdvözlet a topiclakóknak!
Látom, kezd kialakulni egy kis vita. :))
Néhány szó az írottakkal (és egyben általam elolvasottakkal) kapcsolatban:
1. A Magyar Nemzet Online belinkelt cikke tartalmaz egy halom pontatlan és egy halom alapjaiban téves információt is. Az persze igaz, hogy nagy a dágvány a magyar repipar körül.
2. Ma került a kezembe az AERO Magazin legfrissebb száma, ahol viszont - amennyire meg tudom ítélni - pontos információkat találtam. Úgy tűnik, ők is fejlődnek. Ajánlom mindenki szíves figyelmébe.
3. Felhívnám a figyelmet arra, hogy a 1592/2002/EK Rendelet II. melléklete pontosan meghatározza, hogy melyik légijárműveknek nem kell teljesíteniük az EASA követelményeket. És ez nem a lajstromozáson vagy nemlajstromozáson múlik. Ezen belül lehet experimental, meg hasonló dolgokban gondolkodni. Ezeket nemzeti jogkörben lehet, pontosabban kell lerendezni. A baj csak az, hogy a magyar jogszabályok ezeket az eseteket nem, nem egészében, vagy nem megfelelően kezelik le.
4. Azt, hogy mi minősül kereskedelmi légiszállításnak, az ICAO, azaz a Chicagoi Egyezmény vonatkozó Annexe (számára most kapásból nem emlékszem) pontosan meghatározza. Kereskedelmi Személy, teheráru vagy posta ellenszolgáltatás fejében, légi úton történő szállítása. Ebbe nem tartozik bele a kukacbombázás, a pilótaképzés és még nagyon sokminden, de a sétarepültetés - még, ha "A" pontból "A" pontba történik is a szállítás - igen, feltéve, hogy az ellenszolgáltatásért cserében történik.