Aloha mindenkinek!
Jó hogy rátaláltam a topicra, mert lenne pár kérdésem a verával kapcsolatban, de előbb egy kis "történelem". 3 éve vettem meg, 1.4 16V 1995-ös "vas". Eddig 1x sikerült letönöm az egész elejét annyira, hogy egy épp elméjű ember már bontóba tolta volna be, DE én nem sajnáltam időt, pénzt és idegrendszert megszőgeltettem. Nem is akárhogy! Azóta 3x volt szakszervízben, sima átvizsgáláson, zöldkártyán, műszakin és nem hitték el, hogy össze volt törve!! (Köszi Lajosbá' !!) Cirka 500e pénz volt amit ráköltöttem. Ebből lakatos 40e, fényező 45e (ezek mind haveri árak) a többi mind alkatrész, amiből a motorikus részekra max 80e ment el. A kasztni elemek iszonyatosan drágák! Utángyártott elemek nálam eleve felejtősek, így minden alkatrész gyári és makulátlanul passzentos!
Szóval a gondomjam:
- a ventilátorok vagy állandóan mennek, vagy rendesen és időben bekapcsolnak (utóbbi eset ritkább)
- check engine 3000 fordulat felett világít és utánna, ha leesik a fordulat, akkor se alszik ki (tán lambda-szonda???)
- termosztátnál a vizet elcsöpögteti, ha bemelegszik az autó, bár ez nem vészes (termosztátcsere vagy csak tömítés gond??)
Fogyasztás ellen: 14-es kerekek!! Nekem autópályán 150-160-as tempónál max 6 liter, városban max 7 !!! Lehet, hogy kis butának tűnik a 14-es pacsker, de ennyit megér.
Én nagyon karban tartom a gépet. Szigorúan GM alaktrészek, szűrők és 5W-40 olaj, legalább egyszer évente, szűrők, gyertya, olajcsere. 3 év alatt 90e km távot nyomtam bele és eddig semmi gond nem volt vele. Bár ezek se vészesek, de ha pitiáner hiba, akkor nem akarom a szakszervízben ott hagyni kéthavi fizumat.
ui: Mikor lesz tigra-tali??