R*R Creative Commons License 2007.02.02 0 0 5161

Szia!

Nos a véleményem: aki végigjárta a szívóoldali beömlőtől toroktól a légszűrőházig a légutakat- kérdései lehetnek.

-miért pont onnét szív?- a hideglevegő szívás a legkedvezőbb

-miért van annyi hajlítás-törés a keresztmetszeteken?- minél több van annál rosszabb

-miért ilyen hosszú a szívási légút?- szintén minél hosszabb annál rosszabb

-mi az doboz (hasáb) a légszőrőház előtt?- nos itt van a kutyus elhantolva, mert ez egy rezonátorház. Jószolgálatot tesz, de csak viszonylag magas és főleg szűk fordulatszám határok között. Alatta légszűrőház folytásával együtt hiányzik a nyomaték, amiről előzés megkezdésénél beszéltetek, aztán elérve a rezonátor jó működését magára talál a Nm (nyomaték) is. De az előbbiek miatt több a hátránya, mint a haszna a nyomatékgörbére. A komforthatása a szívózaj csökkentés miatt pozitív, a kibocsájtást méretni kellene ezért adat nem lévén én sem nyilatkozom, de kísérletetző kedvűek elönyben.

A jól méretezett és jóminőségű, tiszta direkt sportlégszűrő a Lacsiban közel azt tudja, mint a lekötött légszűrő (csak nyomatékról beszélek és nem szűrőképességről). Saját tesztútjaimon minden szűrő nélkül volt a legjobb a gyorsulás és legnagyobb a végsebesség. Szűrő viszont mindenképpen kell- valamilyen és szívási ellenállás is.

Az eltérő tapasztalatok adódhatnaknak azonos típuson belül eltérő motorbeállítások miatt is, aki elégedetlen nincs más módja, mint teljesítményt optimalizálni. Korábbi tapasztalatomat megerősítem, a különféle "teljesítmény növelő előtét kütyüket, csoda szondákat" jobb elkerülni- felesleges költség szerényke eredményért, ha van egyáltalán, szélső esetben káoszt is okozhatnak a vezérlésben.

A dohányos mondását idézve (és nem másét): minenki ott és azt szív, ami csak tetszik! Szívóoldalon.

Üdv

Előzmény: kripic (5159)