viktor a takarító Creative Commons License 2007.01.26 0 0 295

SZia!

 

A kötbért nem az efi kapja. Ha az egyetemes szolgáltató nem tartja a a minőségi célértéket, azaz a 4 óra kimaradást, akkor a minisztérium kérhet kötbért. ezért aztán ezek a szolgáltatók nagyon figyelnek ezeknek a célértékeknek a betartására. mivel a minőségi minimumot a rádiós helyi hurok is teljesíti, ezért csak az áramfelvételt kell kompenzálni, más csökkentés nem kell. Szvsz jópár ügyfél jogosan dühöng, ha nem jut hozzá szélessávú, vagy akárcsak normál minőségű dial-up internethez, de mivel nem része az egyetemes szolgáltatásnak, a szolgáltató maga dönti el, hogy megéri-e neki kiépíteni. vannak olyan hegyvidéki, egyéb helyek, ahol nem éri meg. és mivel az egyetemes kassza nem fizet egy fillért sem érte (illetve semmiért sem, beleértve a milliárdos ktg-t jelentő telefonfülkéket, amik nagy részét alig használják, de leszerelni nem lehet őket), a szolgáltató nem fejleszti. néhol ad mellette rádiós (wifi?, p-p, p-mp?) internetet, de ez csak cégeknél jellemző talán.

 

Néztem már pár oldalról a helyzetet, és tényleg érdekes, hogy amíg csak efi voltam, mit láttam, a szolgáltatóknál illetve hatóságnál mit láttam/látok. pl. a hivatali nézőpont szerint a szolgáltatók dőzsölnek, úsznak a pénzben, kihasználják az efit, és nem törekednek hatékonyságra. közben a szolgáltatók próbálják csökkenteni a veszteséget a hangszolgáltatásnál, törekednek a hatékony/olcó működésre, mert a tulajdonosok ezt várják, és évek óta azt látják, hogy jobban megéri az efinek sokkal testhezállóbb csomagot kínálni akár bevételkiesés mellett, mint hagyni,nhogy lemondja a szolgáltatást a mobil/kábel tv miatt. évente közel 10% megy el az inkumbensektől, és új előfizető jóval kevesebb van. egy értelmes cég ilyenkor ennek megfelelően viselkedik, és a nagyobb szolgáltatók - Matáv, Invitel, talán még a HTCC is - ennek megfelelően viselkedik. tökéletes cég nincs, mindenki, még az alternatívok is, profit-maximura törekednek, az efi érdekét az efi, a verseny, a hatóság (elsősorban fogyasztóvédelem, egyedi vitákban nhh hivatala) védi. az újonnan jöttek látványos dühöngései is annak szólnak, hogy nekik kevesebb az ügyfelük, nem pedig annak, hogy a szegény efi milyen rosszul jár, ha annyira rosszul járna, és tényleg sokkal jobb lenne mondjuk egy actel ajánlat, akkor mindenki az actelt választaná, de az actel is csak oda megy, ahol profit van. a tele2-nek alig van magyarországon saját embere (sokáig valami 14-16-ról beszéltek), mindent külsősökkel csináltatnak, és ha nem jön össze nekik, kimennek a piacról egy hét alatt, ahogy korábban külföldön is kimentek. mivel nincs saját infrastruktúrájuk, nem is veszíthetnek sokat. cserébe lenyomták annyira az árakat, hogy adott piacba már egyszerűen senki nem fektet be igazán, mert nincs megtérülés, és új előfizető még nem jött a rendszerbe azért, hogy tele2-t válasszon. tisztelem a GTS-t és a Pantelt, akik saját infrastruktúrát építettek/vettek, fejlesztenek, mert valóban tesznek is valamit a hazai piac fejlődéséért, új szolgáltatásokért, új előfizetőkért, az egész szektorért. 

ez van, ez egy ilyen világ, a kérdés csak az, hogy ki az, aki képes valamiféle egyensúlyt tartani az előfizető tisztességes tájékoztatása, a partner normál mértékű kezelése, beengedése, a hatósági elvárások betartása között. ha elcsúszik valamerre, kirúgják, vagy szidják, és/vagy megbüntetik. szvsz én az egyensúlyban hiszek, és ezt próbálom elérni. hol jobban, hol kevésbé, a lényeg, hogy minden fél érdekeit tisztán lássam, és ennek megfelelően keressek középutat. szerintem az értelmes cégek ma már próbálják megtalálni ezt, függetlenül attól, hogy inkumbensek, vagy alternatívok.  

 

 

Előzmény: Törölt nick (292)