Nekem nem a "B" kategóriás jogsival van gondom, hanem a besorolással. Ha jogi szemmel nézzük, létezne egy "könnyű szgk" kategória, akkor a KRESZ-hez és az üzemeltetéshez kapcsolódó összes hazai jogszabályt módosítani kellene, tkp fel kellene venni mindenhova, mint új fogalmat. Nem így lesz sajna, hanem mindenhol egy mondattal azt írják, mint a KRESZ tervezetben: úgy kell tekinteni, mint szgk. Ha nem ezt tennék, képzeld el, az önkormányzat izmozik a súlyadóval, te azt mondod "könnyű szgk", erre nem vonatkozik a törvény és a helyi rendelet, ő meg azt mondja benne van az "szgk" szó, fizess. Mellékesen nem tudom hogyan sorolná be, mert vannak kategóriák a környezetvédelmi besorolás szerint is. Nem beszélve a műszakiztatásról. Azt csak halkan jegyzem meg, lesz zöld kártya(?), vagy ne adjak itt tippeket?
Most álmodok egy kicsit. Legyen "könnyű szgk" a KRESZ szerint, mert közlekedési szempontból indokolt is lehet (lehetne 2 személyt szállítani), de a biztosításnál smkp lenne, vagy azzal egyenértékű biztosítási kategória, súlyadó nincs, zöldkártya nincs, erősen könnyített műszaki vizsga, B1 jogsi.
A KRESZ tervezetben nem volt meghatározva a max sebesség, a könnyített műszaki ezért lehet indokolt.