Szemezgettem ebből a "nem nyilvános" tervezetből:
Pontosítani vagy kiegészíteni szükséges:
e) a négykerekű és zárt utastérrel rendelkező motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok közlekedésére vonatkozó szabályokat
Tehát eszerint jelenleg VAN négykerekű, zárt utastérrel rendelkező smkp.
[A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak]
„d/1) Könnyű személygépkocsi: a j) vagy az r) pontban foglaltaknak megfelelő kialakítású, de oda nem sorolható, áttételes kormányberendezéssel ellátott három- vagy négykerekű jármű, amely e rendelet alkalmazásában személygépkocsinak minősül."
A jelenlegi Kresz j) és r) pontja:
j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot.
r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Hol írja le jogszabály, hogy az áttételes kormányberendezéssel ellátott járművek nem sorolhatók be oda??
E speciális kialakítású járművek vezetésére jogosító vezetői engedély kategóriára vonatkozóan a kapcsolódó EU szabályozásban jelenleg nincs kötelezően alkalmazandó rendelkezés, a szabályozási ajánlás a személygépkocsikra vonatkozó vezetői engedély „B” kategória vagy ennek alkategóriája „B1” kategória alkalmazást javasolja. A bevezetni tervezett „Könnyű személygépkocsi” fogalom- meghatározásból következően e járműkör esetében a „B” kategóriájú vezetői engedély alkalmazása lesz kötelező, ami igazodik a jármű és kezelő berendezéseinek kialakításához.
Amennyiben a kapcsolódó EU szabályozás megváltozik – ennek előkészületei már folyamatban vannak – hazánkban is szükségessé válhat e speciális járműkör esetében, a bevezetni javasolt „B” kategóriájú vezetői engedély mellett más, e járműkörre az EU szintjén kialakított vezetői engedély kategória használatának lehetővé tétele.
Ez a bekezdés pedig híven mutatja "jogalkotóink" hozzáértését, empátiáját és mérhetetlen "felsőbbrendűségét.:-(((
Ha valami jó az Unióban, mint a B1, de nem kötelező érvényű, sz@rnak rá és ránk.
Végkövetkeztetésem: jelenleg törvényesen használhatók a brumik, de ez megszűnik a rendelet módosításának időpontjával. Kérdés, ez mikor lép életbe és ugyane feltételekkel?
Bocsi, ha kissé kusza és hosszú voltam.