Hát ez így azért meredek. :)
Nem gyengébb alul mondjuk a 130 lovas 1,9 PD-knél. Az már más kérdés, hogy jóval nagyobb kocsikba is belerakják, pl. Passatba, ráadásul egy elbaszott szar vezérléssel. Ugyanez a motor szinte soha nem fullad le Skodákban, Seatokban, de a Passatokban rendre. Na hogy is van ez?
Egyébként szerintem az, hogy nem tartós, legalább fele részben user error miatt van. A 2.0 PD tipikusan olyan motor, amit sokszor raknak cégautókba (Golf, Passat, A4-A6!), na azok meg nyomják neki hidegen, mint süket a csengőt... Nem kérdés, hová vezet.
Amúgy a hengerfej az egyik gyenge pontja, meg talán a román GT17-es turbók, azok szériában is szeretnek lepotyogni, de nyugi, még gariidőn belül. :o)
Ja, tipikus eset még, hogy a cégautók előbb szoktak durván füstölni. Vajon miért...