looksharp Creative Commons License 2007.01.17 0 0 18609

1997-ben azzal a feltétellel, vagy inkább igérettel függesztették fel a Pécsvárad-Palotabozsok (gyakorlatilag - Bátaszék) szakasz személyvonati közlekedését, hogy amint beindul a fővonali rehalibiltáció, a bontott anyagokból elsőként azt a vonalat állítják vissza. Ezt Sipos István akkori vezérigazgató mondta. A terv vele együtt sírba szállt.

A fővonali rehabilitáció zajlik, a bontott anyagokból átépültek a Hajdúböszörmény-Tiszalök, a Tiszalök-Görögszállás és a Kecskemét alsó - Lajosmizse szakaszok, plusz még összesen néhány 10 km máshol más mellékvonalakon.

 

Van egy 1992-es utasszámlálási adatom a közvetlen Szeged-Pécs vonatokról, fejből nem tudom őket, de nem voltak egetrengetőek.

Kivétel a most 7808/09 vonatpár, illetve annak elődei. Amikor először utaztam vele, 1998-ban, meg később utána is párszor, munkanapokon a 4 kocsi (először MD, majd kék kocsik) tele voltak Bajáig. Tavaly is utaztam a vonatpárral párszor, akkor már a két kocsi bővel elég (majdnem sok) volt.

A 154-esen volt a szegedi területen a legnagyobb utasvesztés 2004-2005 viszonylatban, a közbenső állomások fizető utasforgalma 1-3 hónapban 10 ezer fővel esett vissza az előző év azonos időszakáéhoz képest. A másik a 147 csongrádi oldala volt, a 3 órás IC-hez igazodó struktúra Csongrádon 3 hónap alatt 2500 fő mínuszt hozott.

Előzmény: Wolf27 (18569)