A magyarok legszívesebben ki sem mozdulnak otthonról, rádiót hallgatnak, DVD-filmeket néznek, esetleg a kertben pepecselnek a virágokkal, legalábbis ez derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos 2006. II–III. negyedévi Nemzeti Médiaanalíziséből.
A több mint tizenötezer ember bevonásával végzett kérdőíves kutatás eredményei szerint a magyar lakosság legkedveltebb szabadidős tevékenysége a rádióhallgatás, a megkérdezettek 73,1 százaléka hetente többször is hallgat rádiót. A válaszadók 70 százalék ugyanilyen gyakorisággal olvas valamilyen sajtóterméket is, 46,9 százalék pedig szórakozásképpen CD-t hallgat vagy DVD-t néz. Emellett népszerű a hobbikertészkedés, a válaszadók 46 százaléka hetente többször is nyesi a sövényt vagy öntözi a bukszusokat.
Ezzel szemben a magyarok nem gyakran járnak szórakozni, múzeumba és színházba például csupán 0,6 százalék látogat el hetente többször, ráadásul 54,3 százalék saját bevallása szerint szinte soha nem teszi be a lábát ilyen helyekre.
A sport sem szerepel a legnépszerűbb kikapcsolódási formák listáján: 72 százalék elismerte, hogy soha nem mozog csak úgy, hobbiból, 67 százalék pedig még sportesemények helyszíneire sem merészkedik. Viszont 29 százalék megnéz azért valamilyen sportközvetítést a tévében.
A tizenöt évesnél idősebb lakosság körében végzett felmérésből az is kiderül, hogy a magyarok még bulizni sem szeretnek: csak 16 százalékuk jár legalább havonta egyszer valamilyen táncos, zenés helyre, és csupán 14 százalékuk vacsorázik étteremben legalább ugyanilyen időközönként.
A felmérés szerint a magyarok négy fal közé zárkózását nem magyarázhatja a munka utáni fáradság sem, hiszen a megkérdezettek több mint fele soha nem dolgozik a nyolc órás munkaidején túl, és csak harmadukkal esik meg, hogy havonta legalább egyszer túlórázniuk kell.
Na ehhez mit szóltok? Vannak ennek valami valóságtartama?