FFU Creative Commons License 2007.01.16 0 0 635
Bocs', még egy dolog...

Többen irtátok, hogy rendörök, mások említették, hogy várható egy jogszabálymódosítás mostanában. Lehet, hogy gyorsan kellene itt is lépnetek.

Ha ugyanis kijön egy jogszabály, akkor ahhoz presztizs-okokból, illetve a jogalkotás "tervszerűsége" miatt jó darabig nem fognak hozzányúlni. És mivel nem lehet tudni, hogy ez a "mostanában kijövő" jogszabály milyen tartalmú lesz, el kéne gondolkodnotok egy megelőző beavatkozáson, aminek az alátmáasztásához szerintem mostanában nagyon sok jó érv adódik. (Ilyen lépéseket azonban egyénenként nem igen tudtok meglépni.)

Ami állami szempontból fontos, az az adóbevételek biztositása. Hisz', ha a mopedautózás ilyen kedvezö feltételek mellett legális, akkor nyilván gyorsan fog terjedni. Ez azzal jár majd, hogy elmaradnak a "rendes" gépkocsi-vásárlások, emiatt csökkenni fog a "rendes" gépkocsikat terhelő adófajták bevétele, stb. Tehát egyetlen kiút van (adóbevételek szempontjából) - úgy kategorizálni a mopedautót, hogy annak használata ne jelentsen a autópiacot érdemben átrendező kedvezményeket. Folytathatnám a példákat, de nyilván nem szükséges.

Vannak viszont - szerintem - jó ellenérvek. Környezetvédelem, közlekedési szempontok (dugók, parkolás), az egyre idösödö népesség mobilitásának kérdése... - ezek mind politikai érvek. Ezért irtam korábban (kit car-os tapasztalatok alapján), hogy érdemben eredményeket elérni ebben a nyomorult országban csak a politikusokon keresztül lehet.

(Az autókereskedök lobbija egy másik kérdés, hisz a mopedautók esetleges terjedése öket is igen érzékenyen érintené - és erös lobbiról van szó, emlékezzetek vissza a reg.adó kapcsán megjelent cikkekre.)

Az Uniós jogra, meg gyakorlatra való hivatkozás jóformán sehova se vezet, azzal mi is elmehettünk a 'sóhivatalba". Meg persze mások is más területeken - lásd helyi iparüzési adó, regisztrációs adó, stb.

Bocs' a hosszú eszmefuttatásért és a kéretlen hozzászólásért.

Előzmény: igi76 (628)