Azért meglepődnél ha egymás után próbálgatnál több dobot/rendszert,és amikor már ugyérzed nemlepődsz meg akkor meg a fékpadi mérés után leődnél meg!
Amugy nagyon eccerű a képlet!
fordulathoz kell FOLYAMATOSAN hangolni a vezérlést(szelepnyitás) és a szivó(szivócsőhossz,illetve ugye karburálás lásd precizebb elektromos injector) kipufogo oldalt(pl. egy kipufogorendszer szelep hogy 4t példát mondja a yamaha istenitett 5szelepes hengerfejei miatt használt már a 80as években a kipufrendszerbe egy szelepet ami az átmérőt variálta,kb. mint a kipufogofék a teherkocsikon vagy a powerszelep a 2t mocikon) meg a gyujtást(precizebb elektromos programozható gyujtás ami tizezer baromságot érzékel és a tizezer baromságból kijött 10milió körülményre minden fordulatra más gyujtást ad).
Igy lesz mindenfordulaton tökéletes nyomatékü és teljesitményü járműved.
Érdemes körbenézni komolyabb márkák házatálján(porsche,ferrari,stb).
Nem újkeletü dolgok ezek,csak tömeg gyártásnál nem éri meg annyira precizen kihangolni,hanem észerüen éri meg,mint Ákos is irta a fogyasztás,nyomaték.