bovoar
2007.01.15
|
|
0 0
1502
|
nos ez nem teljesen igy müködik.a ferde fogazásnak semmi köze a szinkronhoz.azt ezért találták ki mert az ilyen fogazással ellátott kerekek csendesebb müködést eredményeznek mint az egyenes fogazatuak. amikor a váltó kart valamelyik fokozat kapcsolása felé mozgatod akkor valóban az a feladata a sz.gyürünek hogy lefékezze a magasabb fordulaton forgó kereket,de nem a kerekeket kapcsolod össze, hanem a sz.gyürü segitségével egy sz.dobot kapcsolsz a kiválasztott fokozat kerekéhez,ezzel rögzited az amugy szabadon futó kereket a tengelyhez.az egyes fokozatok kerék párjai mindig kapcsolatban vannak egymással,és az a kerék a szabadon futó amit a sz.kapcsolóval rögzitel a tengelyhez.a párja az mindig fixen van a másik tengelyen.tehát egy szinkron váltóban sohasem mozgatol fogaskereket(kivétel ez alól a hátramenet kapcsolása,mert ott egy kereket kapcsolsz össze az elsö fokozat kerekeivel hogy a forgás irányát megváltoztasd,de ez a fokozat nem is szinkronizált)amiről te beszélsz az az asszinkron váltó ahol egy kulissza és a hozzá kapcsolódó léptető villák segítségével valóban a fogaskerekeket mozgatod.ha rajta van a kezed a váltón az csak annyira terheli meg a váltó müvet hogy a szinkrondob és a kapcsoló villa terhelődhet egy kicsit.az eredmény hosszu távon legfeljebb holtjáték növekedést okozhat a váltó karon. |
Előzmény: TUZI (1496)
|
|