TUZI Creative Commons License 2007.01.14 0 0 1496
Gyorsan leszögezem hogy nem vagyok autószerelő, vagyis nem kel nekem mindent elhinni.:-) :-)

A kézi váltok úgy működnek hogy van bennük egy olyan szerkezet amit szinkron gyűrűnek hívnak. Ennek a szerkezetnek (gyűrűknek ) az a szerepe hogy a két fogas kereket közel egyforma fordulatra redugálja. Azért hogy Te kényelmesen tud áthúzni egyik sebességből a másikba. Persze vannak még trükkök (ferdefogazás), de most ez nem lényeg. Szóval amikor elkezded húzni a seb.váltó kart egy sebesség felé akkor először ezeket a gyűrűket tólod össze és csak utána magát a fogaskerekeket. Ha tehát lógatod ,pihenteted a kezed a váltókaron akkor akaratlanul is de mozgatod , ráadásul ugye a kuplung sincs oldva így hol az egyik oldalon hol a másikon, de egy picit hozzá nyomod a gyűrűket az ellen darabjukhoz és ezzel koptatod a szerkezetett. Na naggyából ennyi, de majd jön egy hozzáértő és elmagyarázza érthetőbben. :-)
Előzmény: ApolloBSG (1495)