monor-21 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18456

Persze bejön a kérdés, hogyha olyan baromi kevés utas van ezeken a vonalakon, akkor valóban szükség van-e rá.

 

 

 

Klasszikus a 27-es vonal esete.

Egyszerűen nincs ilyen számottevő igény.

Úgy ahogy van törölni lehetne.

 

Mivel a társadalom nagyobb része egyszerű gondolkodású, ezért ezt pszihológiai és politikai okokból nem lépjük meg.

 

Ha az említett térségben megszűnik egy autóbusz mező, ahol naponta 8-10 autóbusz ment, napi 300-500 utassal, az a helyiek meg a megyei volán ügye, majd elmennek a faluból másfajta busszal átszállással.

 

Amennyiben viszont pótlás nélkül szüntetsz meg olyan vasútvonalat ahol átlagosan 3-5 fő van vonatonként, akkor másnaptól tele vele az újság, a tévé-rádió, parlament.

 

Ugyanis a vicinális a számukra nem eszköz, nem közlekedési eszköz, hanem félig vagy egészen vallási vagy vallálsos tárgy.

 

Tudjuk előre, hogy a Balaton Volán és a Kapos Volán március 4-től június 30-ig végig sírni fog.

Jogosan.

 

Nekik se lesz utasuk.

Lehet, hogy a Bz mostani átlagát, 3-5 utas/vonat feltornázzák majd 8-15 utas/busz értékre, de akkor is kevés lesz.

Próbáltuk elmozdítani olyan irányba őket, hogy menjenek 45 ülőhelyes busz helyett 12 vagy 22 ülőhelyessel.

De annak guruló költsége se sokkal kisebb mint a nagy buszé.

 

Sokan szoktak avval példálózni, hogy a vicik azért olyan veszteségesek, mert nagy a MÁV központi apparátusa.

Ok.

 

Felhívtuk a magán fuvarozókat akiknek igen kicsi az apparátusuk (legtöbbször max. a feleség) vállalják el ők a vicik helyett indítandó járatokat.

 

A 14 vonalból háromra van érdeklődés, kíváncsi vagyok melyik jut túl az érdeklődésen?

 

Tehát aki NEM állami apanázsból él, az bizony még azt is igen számolja, hogy a 27-es helyett egy 12 személyes busszal is megéri neki vagy sem?

 

 

 

 

Előzmény: ujfigura (18455)