gabor144 Creative Commons License 2007.01.14 0 0 18453
"Szép" kilátások.

Még a végén az lesz, hogy a BZ is megszűnik és busz sem lesz...

 

Ez egy nagyon reális lehetőség.

 

Ugyanis amíg a MÁV-nál teljesen mindegy, hogy van utas vagy nincs, addig a Volánoknál komoly érvágás az, hogy az állam, parancsszóval most olyanra kötelezi őket amiről már az induláspillanatában lehet tudni, hogy erősen veszteséges ügy."

 

 

Szerintem ez itt a fő baj, és nem az, hogy 40 ülőhelyes faluszéli vaskerekű dízel helyett 40 ülőhelyes gumikerekű dízel jön a főtéren át, hanem az, hogy egyáltalán nem biztos, hogy hosszútávon is jön.  Szóval nem az a baj, hogy az egyik fajta közösségi közlekedés helyett másik fajta lesz, hanem az, hogy bizonytalanná vélik a léte az eltérő finanszírozás miatt, és lehet, hogy egyáltalán nem lesz.

 

Abszurd és tragikus, hogy eddig az állam finanszírozta a drágán üzemeltethető eszközt, mostantól meg (lehet, hogy) az olcsóbban üzemeltethető eszközt sem finanszírozza. 

 

(Mindez persze nem jelenti azt, hogy akkor továbbra is a Bz-nek kellene járnia.)

 

Úgy látszik középút (járjon az olcsóbb, de az járjon) nálunk nem megy.

 

 

"És a Volánoknál NINCS veszteség pótlás még évi 5-10 millió forinttal se, nemhogy 94 milliárddal."

"Ez a mostani átirányítás csak annyit ér, hogy az állam nem 500-600 forintot bukik kilométerenként hanem csak 150-200 forintot bukik."

 

Ezt most nem értem, én ebben a két mondatban ellentmondást vélek felfedezni. Ha az állam a volánokra hatalmi szóval rátukmálja a mellkvonali utasszállítást veszteségpótlás nélkül, akkor 500-600 Ft helyett 0 Ft-ot bukik nem?  

 

Előzmény: monor-21 (18438)