Index hír (kopi-pészt):
Őrült járművek özöne a fapados Dakaron
Van, aki hosszú tervezgetés után, akad, aki egy átmulatott éjszaka következményeként vág neki a Budapest–Bamako-ralinak. A közel nyolcezer kilométeres távot a csapatok a legkülönbözőbb járművekkel kiívánják teljesíteni. Trabant és Dacia, harminchárom éves Mercedes és oldalkocsis motor is szerepel a listán.
"Egy átmulatott éjszaka után gondoltuk úgy, hogy kellene valami hasznosat is csinálni. Ezért gondoltunk arra, hogy elinduljunk ezen a versenyen" - mondta Mike Szabolcs, a Hucares csapatvezetője, amely - másik 104 egységgel együtt - szombaton rajtol a második Budapest–Bamako-ralin.
Nem értenek az autóhoz
A Hucares tagjai amatőrségüknek és kalandvágyuknak megfelelően választott két autóval állnak rajthoz, az egyik egy 19 éves Mitsubishi Pajero, a másik a verseny második legidősebb autója, egy 1973-as évjáratú Mercedes-Benz W115-ös. A Mercedes természetesen kissé fel van turbózva, többek között egy erősebb, új motor is van benne.
A csapat érdekessége, hogy ugyan nyolc tagból áll, de valamennyien elmondhatják, hogy nem értenek az autókhoz. Azaz annyira kapiskálják, amit a felkészülés során láttak-hallottak a szerelőtől,.
Egy hét plusz maradás
A Hucares a túra kategóriában indul, ami azt jelenti, a GPS-en meghatározott pontokon kell jelentkezni, de napi teljesítményük nincs időhöz kötve, csak a célba kell megérkezniük a verseny végére. Emellett a verseny szellemének megfelelően ők is jótékonykodnak, azonban szeretnék megismerni is az ott élő embereket és szokásokat, ezért a verseny után még egy hétig maradnak.
Az autók ott maradnak
A hazaút jóval egyszerűbb lesz, hiszen repülővel kívánnak hazatérni, míg a két kocsit eladják. Terveik szerint a Mercedest, amit 450 ezerért vettek és közel ennyit költöttek rá, szeretnék árában eladni. Ezt az összeget azonban nem tervezték a költségvetésükbe, tehát minden, az autókért kapott pénz "ajándék". Ha azonban mégsem sikerül eladni, akkor odaajándékozzák egy mali iskolának.
Tarhonya, Trabant, Dacia
A csapat Mercedese csak azért a második legörögebb autó, mert a főszervező, Villám Géza bogárhátuja egy évvel idősebb. Rajtuk kívül számtalan érdekes csapat indul, a Tarhonyarally Racing Team tagjai például a mauritániai Noaukchottban, a futam legnehezebb szakaszának az előestéjén elkészítik a világ első tevetarhonyáját, amivel az egész mezőnyt megvendégelik.
A Tarhonyarally Racing Team
Vannak más megszállottak, hiszen akadnak akik például egy kétütemű Trabant kabrióval kívánják teljesíteni a távot, míg mások egy 1971-es Csepel D-34-essel vagy a Flying Gizi Hungaroboci egy oldalkocsis motorkerékpárral vág neki a közel 8000 kilométernek. De ugyanilyen "őrültségnek" tűnik egy 23 esztendős Daciával részt venni a Fapados Dakarnak nevezett versenynek.