Érdekes amiket írsz !
Bizonyára van olyan aki így (is) járt.
Mi nem.
Lemegyünk Mezőcsátra és magunkkal viszünk Téged is meg akármennyi vasútbarátot.
Kavicsbányával egyezkedünk, hogy miért billenős szállítja miért nem vasút?
Válasza : Mi közöm hozzá? Eladom. a kapuból mindenki úgy viszi el ahogy akarja.
Jó elmegyünk aszfaltkeverő telepre. Miért billenőssel hozza, miért nem vasúton?
Keverő telepes. Hozom én vasúton is. Most a billenősök óránként hoznak 20 tonnát két kocsival 100 fabatkáért.
Hozzanak önök is ide a kapuba óránként 40 tonnát és saját költségükön ürítsék a garatomba.
Ránézel a Cargósra. Nos ? Itt a feladat, mennyiért vállalod ?
A Cargos feje elindul mint a pénztárgép.
Kell Mezőcsáton tolató mozdony. + Kell Mezőcsáton pár teherautó ami kihordja a vasútig. Kell Mezőcsáton rakodógép ami vasúti kocsiba rakja. Kell vonat ami elhozza Mezőcsátról a keveretelephez legközelebb lévő, akkora állomásra ahol vonat egyben tárolható.
Kell ezen az állomáson depo ahová leürítik a vonatot.
Kell pár teherautó ami innen elhordja - óránként - a keverő telep garatig.
Kell egy rakodógép személyzetestűl erre az állomásra is.
az annyi mint annyi és mond egy számot.
szerencsés esetben ez a szám kisebb mint 200 fabatka.
A keverőtelepes meghallja ezt a számot és barátságosan megveregeti a cargós arcát majd emígyen szólana.: Jól van kisfiam! Még gyakorolj egy kicsit. Evvel odafordul az egyik bilenős sofőrhöz és lebaszarintja mert 10 perccel előbb vagy később jött.
ugyanez a technológia jól működik Bükkábrány és Visonta között mert évi 6 milió tonnáért már érdemes megszervezni, beruházni.
jól működik Záhony és Dunaújváros között.
Jól működik mindenhol ahol egyszerre van jelen a nagy távolság és a nagy tömeg.
Az amit vasútra rendelt fuvarozási feladatnak szokás jellemezni.