WooDoo Creative Commons License 2007.01.08 0 0 513

Ma beszéltem egy autó átépítéssel foglalkozó ismerősömmel. Azt mondta, a formatervezőjüket megbízták egy mopedautó tervének az elkészítésével, amit Mo.-on akarnak gyártani. Ha ez tényleg igaz, és még az előírásoknak is megfelelő járgányt csinálnak, akkor a KKF kénytelen lesz tipusbizonyítványt kiadni rá. Elég vicces lenne, ha a magyar típusbizonyítvánnyal csak külföldön lehetne "rendeltetés szerűen" használni a kocsit.

 

Kicsit kezd "világvége" hangulat eluralkodni a topicban, szerintem ennyire nem tragikus a helyzet. Akkor lesz csak gáz, ha a bíróság jogerősen kimondja, hogy márpedig az L6e kategóriába tartozó járművek nem lehetnek segédmotoros-kerékpárok, de erről szó sincs. Még ha születik esetleg egy kedvezőtlen döntés, van vele szemben 30 ellentétes. Ilyen esetben a Legfelsőbb Bíróság szokot egységesítési döntést hozni, de az nagyon sok idő. És még van lehetőség az EU illetékes bizottságánál is panaszt benyújtani.

 

Én biztos nem adom el a járgányaimat amiatt, hogy évente 1-2 alkalommal feljelent a rendőr. Ha majd a bíróság szerint is szabálysértés rendszám nélkül közlekedni, akkor pedig holland papírokkal fogok furikázni.