"A kérdés inkább az, hogy mennyi buszon való zötykölődés, milyen utakon, és falujárás bevállalása minősül emberhez méltó közlekedésnek."
Ez ezereszer ki lett beszélve. Neked a busz zötyög, másnak a vonat. Neked a busz nem emberhez méltó, másnak a vonat. Te a vonatot szereted (érzelmi alapon), másnak nincsenek érzelmi preferenciái, csak jöjjön valami, ami minél sűrűbben jár és minél közelebb áll meg a házamhoz (Ja és lehetőleg tiszta és fűtött legyen). Mindegy, hogy vonat vagy busz. Jelenleg (sajnos) a vonat megfelelő színvonalúvá tétele sokba kerülne, a busz megfelelő színvonalúvá tétele is kerülne pár forintba, de nem annyiba.
"Ez is butaság. 20 km/h-val döcögő, rég megszűnt ipartelep mellett megálló, de a falun megállás nélkül végigbillegő Bz-vel vajon miért nem utaznak szívesen az ott lakók. Megsúgom, nem azért, mert a buszt annyira szeretik, hanem azért mert a vasút a mai formájában nem alternatíva. Igen, költeni kellene rá. De erről már írtam."
Tény, hogy van néhány hely, ahol hosszában eltolva a megállót, javítani lehetne a felszállási hely faluban elfoglalt helyén (pl. Eplény). De van olyan hely, ahol akárhogy tologatod a megállót, nem érsz el vele semmit, mert a vonat távol megy a falutól. Akkor át kell az egészet építeni szerinted? Ki fizeti, mikor arra is alig van pénz hogy a lerongyolódott FŐvonalainkat gatyába rázzuk (ahol legalább MÉG MINDIG VAN UTAS, a sokszor szar szolgáltatás ELLENÉRE is).
Mindig előjöttök (Te is és mások is) a szar utakon döcögő buszokkal, ezzel párhozamosan pedig azzal, hogy ha a vasutat feljesztik, akkor jobb lesz, mint a szar utakon döcögő busz, ezért azzal mennek majd az utasok.
Az ide kapcsolódó NAGY kérdésem: az utat és a buszt nem lehet fejleszteni, sűríteni? De lehet. Ha a vonat pályáját ki lehet cserélni, lehet Desirot venni (ami mindig a kinyilatkoztatott érvetek, hogy az állam fejlessze és kész), akkor az aszfaltutat is át lehet építeni, lehet szép esőbeállókat tenni a megállókba, egy Desiro áráért meg lehet kb 8-10 jó minőségű buszt kapni. Akkor a busz is jobb lesz, és már nem döcög, ugye?
"Zárójeles megjegyzésed ellenmond a megjegyzésed első felének (ha csak személyszállítás szűnik meg, attól a pályát ugyanúgy fenn kell tartani). Ez az ellentmondás a mai napig nincs kimagyarázva."
Nem olyan nagy ellentmondás. Bár nem vagyok annyira intelligens, mint hmsoft, azért annyit mondok, hogy:
1. Szar a pálya
2. 1-ből következően lassú a vonat, rossz a szolgáltatás
3. 2-ből következően senki sem vagy alig utaznak rajta
4. Nincs pénz.
5. 4-ből következően bármennyire szeretnéd, nem lesz fejlesztés
6. 5-ből és 2-ből következően nem lesz több utas, inkább kevesebb
7. 6-ből következően ahhoz, hogy legyen utas, fejleszteni kellene, de 4-ből következően nem lehet
8. A teherforgalomnak mindegy (főleg a heti 2 kocsinak, hogy 20 km/h-val megy, vagy 60 km/h-val, ezért fenn lehet tartani a vonalat úgy, ahogy van. (minimálisan)
9. 7-ből és 3-ból következően felesleges a Bz-t járatni, mert azt a minimális utasmennyiséget a busz is el tudja vinni.
"Akkor most egy jól működő hálózatunk lenne, ahol a mellékvonalakon is olyan szolgáltatás volna, hogy vele párhuzamosan csak a Volán dolgozók akarnának buszozni. A buszok pedig vidáman végeznék a vasútállomásról utasokat szétosztó-összegyűjtő feladataikat."
Élesen elképzelnék egy pl. Drávaszabolcsi lakost, aki bebuszozik a Harkányi vasútállomásra, majd átszáll a vonatra, majd Villányban egy másikra, majd Pécsett meg egy helyi buszra, ahelyett hogy a Pannon Volán háztól házig fuvarozná.