WooDoo Creative Commons License 2007.01.05 0 0 471

Nem hiszek az összeesküvés elméletekben, csak lemaradt a végéről a :)

 

VTSZ: a csővázas, motorkerékpár üléses, motorkerékpár kormányos, de ackerman elven működő kormányzási mechanikával ellátott járművek (quad, atv) vámtarifaszáma is 8703-al kezdődik, kivéve ha a saját tömegének a dupláját képes vontatni, mert akkor a traktorok közé tartozik. A járművek besorolása egész európában egységes, nem a magyar vámosok találták ki, hogy a mopedautóknak is 8703 legyen a vtsz-e. Csak a KF-nek jó hivatkozási alap, hogy miért tagadják meg a CM jelzés beütését a járgányokba.

 

A 3 kerekű Piaggio Ape50-be pl. a forgalmazó beleüti a CM50 jelzést, mert a KF-től kapott rá engedélyt. Mondjuk az Ape50 nem is megy 45 km/h-nál gyorsabban, de ha valaki kicseréli az eredeti motort, pl. egy 125-ös négyütemű robogó blokkra, akkor már egészen jó menettulajdonságai lennének(+ fűtés), a rendőr meg úgysem veszi észre a cserét. Sőt akár legálisan is ki lehet cserélni az eredeti motort, pl. egy 4 kW-os elektromos, v. 4 kW-os diesel motorra, ui. a segédmotoros kerékpárok építése és átalakítása lehetséges, még építési engedélyt sem kell rá kérni. Csak az összeépített járgányt be kell mutatni a területi KF-nél, 1700 Ft a vizsgálat díja, és ha megfelel az előírásoknak, beütik a CM jelzést, amiről még jegyzőkönyvet is adnak.

 

A Piaggio gyárt 4 kerekú mopedautót is, de azt itthon nem forgalmazzák, mert abba nem üthetik be a CM jelzést, meg szerintük senki sem venné meg 2,5M-ért. Az biztos hogy túl sokat nem adnának el belőle, de a 3 kerekű Ape50 is 1M, mégis van aki megveszi.

 

Előzmény: Omegatd (469)