WooDoo Creative Commons License 2007.01.04 0 0 465

Úgy hallottam, néhány hónapon belül rendezni akarják a mopedautók helyzetét. Szgk. nem lehet, de smkp-nak sem akarják hagyni. Talán nálunk is az lesz mint az osztrákoknál, hogy B1 jogsi, 16 év korhatár, és azonosító jel. Kérdés hogy a fenntartásiköltségek hogyan alakulnak, ha megközelítik egy személygépkocsiét, akkor felejtős a dolog, bár emelni akarják a B jogsinál is a korhatárt, akkor pedig lehet létjogosultsága.

 

Ma volt nálam két romániai srác, szeretnének venni egy járgányt. Adtam nekik egy másolatot egy gépkönyvről, utána néznek hogy náluk mi a helyzet. Ha esetleg Romániában gond nélkül lehet közlekedni a mopedautókkal, alakítunk egy mopedautó-kölcsönző céget (egyesületet!!!), és itthon járunk a bérelt járgányokkal, román felségjelzéssel és biztosítással.

 

Gondolkodtam azon is, hogy nem vitatkozok tovább a rendőrökkel, átíratom a járgányokat egy holland barátom nevére, Ő kiváltja a rendszámokat, megköti a biztosításokat, mi meg vidáman furikázunk itthon "NL" matricával. Hollandiában ui. nem kell műszaki vizsgára vinni a mopedautókat. Csak annyi a gond, hogy állítólag csak akkor vezethetek külföldi tulajdonban lévő járművet itthon, ha mellettem ül a tulajdonosa, mert egyébként nem érvényes a biztosítás. Ennek még azért utána kell járni, pláne mi van akkor, ha egyszemélyes a járgány?