Pál a hatásvadász? Megríkatott?
Szóval a szentimentalizmus pont nem az igazság erejével, hanem a szavak szépségével próbál célt érni. A biztosító a reklámfilmjében babákat mutogat, aki élni akar holnap is, köss biztosítást. Az üdítőipar ugrabugráló egymást szerető fiatalokat mutat a reklámfilmjében, akiknek happí érzetük attól van - vásárolj üdítőt.
A keresztény hosszan eltűri hogy az írástudó átvágja a fejét, kegyesen elnézi, hogy adományát zsebre teszik, nem írigykedik a gyülekezeti vezető 7 darab százezer forintos cipője miatt, nem örül ugyan ha ez kiderül, de örül ha nem, elfedez minden hamis bibliai tévedést, nem keresi a maga hasznát csak az elöljáróét, nem fuvalkodik feljebb mint a presbiterei, és ha észreveszi hogy csűnyán kihasználták, átvágták, becsapták, nem rója fel, maradjon meg a hit, remény és szeretet csak az értelem és bölcsesség a közelbe ne kerüljön.
Pál himnuszában pont az adja a bölcstelenséget, ami az elvonatkoztatott érzelmek értelmetlensége csak jelenthet.