Semmiféle feszültséget nem érzek a kettő közt
Mert még nem teszel különbséget igazság és hamisság között, mert hit által minden igaznak fogadtatik el. Ha Jézus szerint választod azonban inkább az igazságot, akkor eljuthatsz oda, hogy a hit másodlagos dolog, és vagy képes a tapasztalat megismeréssé tenni, vagy ellenőrizhetetlen vakhitekben kergeted az elmédet. A keresztények jól el vannak ezekkel a tévhitekkel, csak senkinek nem segít valóban az életben, hanem inkább káoszhoz és lelki zavarukhoz vezetnek.
Semmi ellentétet nem látok
Mert nem abban van az ellenét amit idéztél, hanem a gonoszság gyökerének megnevezésében. Jézus a szív keménységéből vezeti le a gonoszságot, Pál apostol a test kívánságaiból. Ha ez neked nem ellentét, akkor szándékosan csukod be a szemed. A hibás levezetés hibás megoldás ajánlására vezet Pál apostolnál, evangélium ellenesen. A test kívánságainak fegyelmezése csak a szív gonoszságát erősíti meg, és a hívő másféle vétkek szaporításában fog jeleskedni. (Például atyjafiait hit által fogja megvetni, vádolni, kárhoztatni, sérteni és káromolni, ami mögött nem a kívánságai, hanem ugyanúgy a gonosz szíve és elméjének értetlensége fogja hajtani)
Jézus tökéletes áldozat volt
A farizeusoknak, de nem az Istennek. Istennek valójában a saját fiának a gonosz kezeink által történt meggyilkolását jelentette, akkor is, ha ezt te szándékosan félreértelmezed. Követheted Pál apostol tévedését ebben az ügyben, de akkor ellen állsz Jézus tanításának, aki a szőlősgazda példázatában világosan kijelenti, hogy a gazda a szőlőmunkások vétkét nem önmaga engesztelésére használja, hanem a szőlőmunkások elvesztésére. Jézus az evangéluiumban magyarázza a halálát, pontosan itt is, és sehol sem úgy hogy ő az Isten kiengesztelésére jött volna. Ha Pál apostol megváltás elmélete igaz lenne, akkor már az első nap nem a megtérést kellett volna hirdetnie Jézusnak, hanem az ő kereszthalálának a megváltó hatalmát, amit viszont sehol nem tesz meg. Miért? Mert az egészet Pál találta ki.
semmit nem ismer Pál az evangéliumból
Igen továbbra is állítom. Mondj a kereszthalál történetén kívül valamit, amire leveleiben épít Pál és az evangéliumban található tanítások közül veszi. (Ne "a méltó a munkás a jutalmára", mert azt sem onnan veszi, hanem Mózesből)