Autó helyett inkább arra hívnám fel a figyelmet, hogy a vasút busszal történő helyettesítése nagyon rövidlátó közlekedéspolitika. A busz számára nélkülözhetetlen egy nem megújuló energiaforrás, ami rövid távon folyamatosan drágulóvá, hosszabb távon pedig erősen kétségessé teszi fenntartását. A vasút ezzel szemben már ma is, nem túl jelentős beruházással átalakítható az olcsóbban (bizonyos esetekben szinte ingyen), és korlátlanul rendelkezésre álló energiára. Ezt, mint lehetőséget felszámolni nem hiba, hanem bűn. Gyermekeink ellen.
Vitatnám a dolgot, az említett vizió pozitiv irányba csak akkor változik, ha az egyéni közlekedés alakul át közösségivé, és nem akkor, ha két közösségi közlekedési mód között vándorolnak át az emberek. Én a legnagyobb lépésnek azt tartanám, ha minden településre ellhetne jutni kényelmesen, gyorsan valamilyen közösségi közlekedéssel, és ezért akár sűrűbb busz közlekedést is támogatnám, mert egy busz akár 50 gépkocsit is kiválthatna. A későbbiekben ha már olyan jelentős az igény, el lehet gondolkodni nagyobb kapacítású járművekkel, más közlekedési móddal, vagy épp csak más üzemanyaggal kielégíteni az igényeket.
Röviden a dugók, a szennyezés, nem azért fognak megszünni, mert aki busszal ment az most már vonattal fog, hanem aki eddig kocsival ment, most már közösségileg oldja meg a közlekedésének egy részét.