v_peti Creative Commons License 2006.12.28 0 0 17947
Szintén egy szaksajtóból kiragadott olvasatból pedig lásd Svájcot, ahol igen erős a vasút térhoditása, megkellett nyitni azaz, fel kellett oldani a közút felé tett korlátozásokat, hiszen előbb utóbb a rengeteg árú mennyiséggel az SBB sem tudna megbirkozni amely keresztül halad az országon tranzitban, csak egy feltétellel tudott volna ezen változtatni, ha a tranzit vonalain mégegy dupla vágányú fővonalat épit, azaz 4 vágányúak lennének azok. Ő sem ezt az utat választotta, s szerintem bele is rokkant volna.

Azért nem egészen így van! Mivel a tranzit káros ha közúton megy, azért kellően magas autópályadíjakkal le kell riasztani!!!

Viszont a Svájci vasútm még nincs a kapacitása vágső határán, mert nemrég olvastam az anyatopikban, hogy amikor felemelték a közúti járművek tengelyterhelését EU-s szintre, akkor ca. 10%-kal visszaesett a tranzit teherforgalom a vasúton!!! Ez meg azért eléggé bosszantó, hogy nem önmagában nőtt a forgalom, hanem a vasúttól vándorolt át a közútra!!! :(((

Előzmény: k.novotny (17945)