vaskerék Creative Commons License 2006.12.27 0 0 17879
Konstruktív javaslat még lenne, de megvalósítható már nem. Az nem újdonság, hogy 80 éve kevesebb ember vette utazásai során igénybe a vasútat, mint ma, amikor a vicinálisokon felfüggesztenék a személyforgalmat. Az sem újdonság, hogy ezeken a viciken a 275-ös gőzmozdonyokkal továbbított vegyesvonatok átlagsebessége alacsonyabb volt a mai szoló Bz-k átlagsebességénél. Ez már a '30-as években kevés volt, és sok utaspanasz, és vitriolos újságcikk jelezte ezt a problémát a MÁV-nak, amin
az BCmot motorvonatok enyhítettek, és elodázták egy emberöltönyi időre a vonalbezárások megkezdését.

Nem a vasút, hanem a személygépkocsi mobilizálta a társadalmunkat, csakhogy a szocialista országokban a gyenge autógyártás az igényekkel nem tudta felvenni a versenyt, így a térség eldicsekedhet a vasút '70-es évekbeli hőskorával, amikor a vasútfejlesztések, és a nővekvő mobilitási igények szerencsésen találkoztak, igaz
erre az időszakra eset az első nagy mellékvonali bezárási hullám.

Sajnos szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy az elkövetkező időszak igen szerény vasútfejlesztései nagyarányú mellékvonalbezárásokkal kell, hogy párosuljanak, és
örülni kell annak, ahol ha Bz nem is, de legalább remot M47 nyereségesen elhúzogat
néhány szatelitvonatot, sőt, erre törekednie kell a MÁV Cargo ZRt-nek, illetve keresnie a fuvarozási palettán azokat a réseket, ahol a vasúti teherszállítás nyereségesen helyt tud állni. Magyarországon évtizedekre előretekintve sincs realitása merésszebb álomnak...
Előzmény: k.novotny (17876)