"Ez csak akkor tartható, ha a legtávolabbra utazó utasnak is van ülőhelye."
Erre megoldás az, hogy ne legyenek veszteségminimalizálásra kényszerítve. Mindenkinek jobb lenne, ha az orvoshoz járó nyugdíjasok nem a "munkásbusszal" mennének haza, de a kis falvakba csak akkor indul busz, ha az lehetőség szerint meg is telik. És igazuk van, mert ha elférnek egyen is, az ingyen utazó nyugdíjasnak, vagy munkanélkülinek minek indítsanak külön járatot, mondjuk délelőtt 11-kor. Ezt senki nem várja el tőlük, sőt éppen az ellenkezője az elvárás.
"ismerve a Volánokat, úgyis "falujáratokat" csinálnak majd..."
Ez a dolguk (a végén még én fogom védeni őket?) De tény, hogy az a feladatuk, hogy az összes lakott települést elérhetővé tegyék. De nem lehet minden 5-6 utasnak külön buszt indítani, ezért kell a falujáró. De értelmes módon és értelmes távolságra. Nem az 50 km-re menő buszt kell bezavarni az minden útba eső faluba.
"ismerve a Volánok hozzáállását a menetrendekhez és a csatlakozásokhoz."
Ez pedig megint az egységes irányítás kérdése. Ha elfogadnák azt, hogy a törzshálózat a vasút, akkor előbb a vasúti menetrendről kellene dönteni, és a buszt ehhez elkészíteni. Mindenkinek jobb lenne, de ettől is nagyon messze vagyunk.