gumpy
2006.12.26
|
|
0 0
17840
|
Ellentmondásos válaszod annak a fából vaskarika helyzetnek a következménye, hogy egy piaci alapon működő céggel akarunk ellátatni eleve veszteséges közszolgáltatást. Persze hogy kapálózás, trükközés, és parancsuralmi módszerek lesznek a következményei. A volánoknak (és tulajdonosuknak) is tudomásul kellene venniük, hogy nem profittermelés a létük célja, hanem a közszolgáltatás ellátása, akár egy tanyán is. Azért olyan minősíthetetlen ma a buszközlekedés, mert olyat várunk el tőlük, amit nyilvánvalóan képtelenek teljesíteni. Így nem az lesz a cél, hogy Józsi bácsi vasárnap meg tudja látogatni unokáját (amikor az ráérne, mert nem dolgozik), hanem az, hogy a lehető legkevesebb busz járjon. Ez a szemlélet szerencsére a vasútnál még nincs (vagy csak nyomokban van meg), és az ütemes menetrend éppen ellenkező (utasbarát) irányba tett egy hatalmas lépést. Persze hogy sokaknak nem tetszik. Pedig ebből kellene tanulni volánéknál is, és akkor sokan nem tragédiaként élnék meg, hogy busz jár a vonat helyett. A másik vesszőparipám, hogy a törzshálózat igenis legyen a vasút, és ezt egészítse ki a buszhálózat. Ez azonban erősen a GKM asztala lenne, csak ott a hatalmas szakembergárda kisebb gondja is nagyobb ennél. Fontosabb nekik egy látszat 6 (valójában max 2-3) milliárdos megtakarítás felmutatása, mint valódi reformlépések, azaz a közlekedési hálózat valódi átszervezésének kigondolása. |
Előzmény: monor-21 (17821)
|
|