A volánok jelenleg az olyan költségeket, amelyeket írtál saját költségvetésből oldják meg. Folyik egy nagyfokú vagyonfelélés, de értelemszerűen nem mehet mindig így, mert lassan elfogynak az ilyen források is. Eddig ilyen célokból még nem vettek igénybe állami forrást.
Az eszközökkel kapcsolatban vitáznék egy kicsit.
A munkaerőhiány probléma, és ez még súlyosabb lesz az elkövetkezendő időben, ez tény. Az is tény, hogy több pénz kell az utánpótlásra, hisz nagyobb erőket kell bevetni a munkaerőszerzéshez. Viszont ha jól tudom a vasút szintén zenész ebből a szempontból, éppenséggel mozdonyvezető sem terem minden bokorban.
A most bezárandó mellékvonalak állapota sem hiszem, hogy olyan lenne, hogy befektetés nélkül megbízhatóan működne hosszú évekig. EGy Hejőkeresztúri család tagja az ismerőseim, elmondásuk szerint azért nem mernek már utazni a vonattal, mert nem tudják, hogy a meghirdetett indulási időpontokban vajh elindul-e a vonat.
A ráhordás a fővonalon lehet megoldás. De a mellékvonalakon? A 84-es vonalon például hova viszed ki a népet, hogy utazzon?
Ezen túl a vasúti közlekedés a célszerűbb, de úgy, hogy a vasútállomásra (ami nem törvényszerűen van a település központjában) ki lehessen jutni korrekt módon...
És ki végezze ezt a tevékenységet? Vagy legyen egy buszjárat, amely a vasúttal párhuzamosan szaladgálva betérjen minden állomáshoz?:-))