Csak az a baj, hogy a Volánoknak az amotrizálódó járműparkot fenn kell tartani - és nem puszira megy. Saját forrásokból egy darabig megy, de utána megint csak állami pénzt kell használni, tudjuk, hogy a menetdíjbevételekből semmit sem lehet fedezni, ahogy az árkiegészítésből sem.
Van 5 MB Citaro-d és 10 260-asod. Emellé kapsz még a tenderen 3 Credo-t, amivel kiváltatnál mondjuk 2 260-ast (és akkor még mindig több kapacitásod marad, ergo szolgáltatási színvonalat növelhetnél). A maradék 8 260-ast is fenn kell tartani, meg a többi 8 buszt is.
Viszont a sofőrök sem azonnal teremnek és bizony lehet, hogy nem megy minden D-s jogsis emberke azonnal a Volánhoz, ismerve a közszféra ezen részének fizetését. Akinek meg nincs D-s jogsija, bizony azért nem két nap kiképezni, nem? Ez is költség. Miből fedezed?
A vasútnál jelen pillanatban adott lényegében minden (eszköz, személyzet), egyet kivéve: az állam fizetési hajlandóságát az általa megrendelt szolgáltatások kapcsán.
Az vajon miért nem jó, hogy kiviszem a népet a vasútra és elhozom a vasútról a népeket? Mert ezzel talán kevesebb buszt (költséget) igényel egy Volán, mintha A és C között a vasúttal látszólag párhuzamosan közlekedne (gyakorlatilag viszont nem).
A közúti közösségi közlekedést csak helyi vagy nagyon rövid (10-15 km) célszerű jelen adottságok között fenntartani, támogatni. Ezen túl a vasúti közlekedés a célszerűbb, de úgy, hogy a vasútállomásra (ami nem törvényszerűen van a település központjában) ki lehessen jutni korrekt módon...
Ugyancsak nem szól a fáma arról, hogy egységesül a tarifarendszer... Valahogy jó kis csönd van... Miért is?
Bocs, a hozzászólás egy része nem neked szólt, általános értelmű. :)