Törölt nick Creative Commons License 2006.12.26 0 0 17815
Hüpp... Mindjárt elsírom magam, annyira meghatódom szegény, nehézsorsú Volánokon...

Végülis, nem is tudom, kiket tömnek mostanába vadiúj Credo-kkal, meg egyéb, second-hand, ámbár idehaza vadonántos újnak számító gépekkel. Jó, persze, vannak még 266-osok az országban, de attól még erősen úgy tűnik, a Volánok gépparkja valahogy mintha fiatalabb lenne a szóban forgó viszonylatokat tekintve, mint a vasúté. Vajon miért is?

Látszólag romlik a Volánok gazdasági helyzete. Látszólag. De mivel az árakat a megfelelő szolgálati felsőbbség úgy fogja megállapítani, hogy (árkiegészítéssel) megérje, nem fognak nagyon húzodozni a dologtól.

Kedves Takácsunk írta valahol, hogy a Volánok többletjármű nélkül vállalnák a vonalak átvételét. Kérdem én, honnan vonnák el ezeket a járműveket? És persze, ha nem kell elvonni, mert garázsban állnak, honnan akaszt rá és miből fizeti a buszvezetőt? És mi van, ha erősíteni kell? Oda nem elég csak rálógatni egy melléket, hanem másik busz, másik buszvezető... Ami több pénz, mint egy adott vonat leközlekedtetése.

Ne gyertek azzal, hogy a vonathoz a pálya így, meg úgy. A Volán sem megy mindenféle úton - ők is adott útminőséget követelnek meg. Az is pénzbe kerül. Mégpedig ugyanúgy állami pénzbe. Csak a busz költségeinek számításakor "elfelejtődik" a hozzá tartozó pálya kiépítése és állagának fenntartása.
Előzmény: Carpy (17813)