Bocs, de a mellékvonali áruszállítás (cukorrépa) az abszolút ontopik. Annak hiánya egyfelől a MÁV töketlensége (nem adnak elég kocsit), másfelől meg az, hogy közút áruszállítási szabályok felrúgása (túlterhelt járművek közlekdtetése, amiről itt szó volt) jelentős pénzspórolást eredményezhet tisztességtelen módszerekkel, harmadrészt meg egyéb ontopik és offtoik okok.
Amint látom továbbra sem lettél okosabb. Ha olvasnál (egy 24 t billencs nyerges vontatót nem lehet cukorrépából túl terhelni, max 15-16 t fér rá.)
Akkor megprobálok segíteni, és az általad emlitett cukorrépa esetét felvázolni.
Annak idején kiemelt állami beruházásként felépítették a kabai cukorgyárat, Kaba állomását bővitették, cukorgyári iparvágányokat építettek hozzá. Mivolt akkor? A MÁV szezonban odazavart 50-100 cukorrépás vaggont, aztán az átadás után a cukorgyárnak szent kötelessége volt azokat időben lerakni, függetlenül attól, hogy erre egyszerre ilyen mennységre nem is tudott fogadni, mert ha nem, akkor a MÁV irdalmas összegű kötbért számolt fel kocsiállás miatt. Azaz a cukorgyárnak kellett alkalmazkodni a MÁV-hoz. Tehát a fuvarozó diktált.
Mivan most?
Semmi különös:Csak megfordult a helyzet, és a fuvaroztató diktál. (Nem csak a MÁV-nak, hanem a közúti fuvarozónak is)
Ha annyi répa gyült össze, hogy azon pillatnatban nem tudja kirakni az árut, teszem fel azon ok miatt, mert nem tudja feldolgozni pillanatnyilag azt a mennyíséget, akkor a közúti fuvarozut a kapu előtt várakoztatja (és ő lenyeli a békát vagy, sem ez az ő problémája, legfeljebb kiesik a biliből, és csinál mást...) és ellentétben a MÁV-val, nem fizet neki semmiféle kötbért sem. Tehát a saját igényei szerint fogadja az árut, és dolgozza fel. Van még egy aprósság, amennyiben nem is szemtelen a cukorgyár, akkor értesíteni tudja a Bárándon lévő parasztot, hogy most ne hozzál nekem répát mert nem tudom fogadi, mert fullon vagyok, a paraszt a billecsről semmi perc alatt lebillenti a répát, és tud csinálni mást, mondjuk homok is vinni. A MÁV-ot is értesiteni tudja, csak a Püspökladányban ácsorgó vagonnal a MÁV nem tud csinálni semmit, legfeljebb ha nagyon kell neki a vagon akkor az állomásfönök irodájába bepakolhatja, de oda viheti Kaba állomás tárolóvágányaira csak a Cukorgyár nem veszi át a vagont. (Tehát a MÁV-szív, azaz elvesztette a versenyt, és kötbért sem kap, hiszen előre értesítve lett)
Mivan akkor ha termelés folytán egy láncszem elszakad?
Amennyíben ezt történik nyilván valóan a kirakodás addig folytatódik, ameddig van a lerakásra hely. Amennyíben ez megtelt, akkor mivel nincs a gyár területén máshol vagon üritő hely, a MÁV vagonja áll. A közúti fuvarozónak pedig kitud jelőlni egy ideiglenesen kialakitott helyett, ahová a répát letudja billenteni. (Tehát kiszívott?)
És itt nem volt semmi féle szabálytalanság. Az, hogy a közúton a cukorrépát szállító autók egymással versenyeznek? Nyilván azaz oka, hogy a kapu előtt azért nem mindegy, hogy 38.-nak állok be a sorba, vagy pedig 112.-nek (De ez már nem vicinális téma) De ezt te úgyanigy eljátszod ezt a partit a TESCO pénztára előtt.
Sorolhatnák nagyon sok ilyen esetet, hiszen ha megfigyeled, a különböző most épülő ipari negyedeknél már iparvasúti vágány sem létezik, hiszen rengeteg olyan helyen is épülnek ezek, ahol egyáltalán nincs is vasút, tehát a vágányok kiépítése is felesleges, hiszen egy adott település önkormányzatára van bízva, hogy kijelől e ilyen negyed építésére területet vagy sem. Ha megfigyeled az M0-ás mentén kialakult állapotot, akkor rákell döbbened, hogy sorba épülnek meg ezek az ipari negyedek, és a vasút kivan hagyva a pakliból. De ez nem csak a magyar vasútra érvényes, hanem a világon mindenhol ez a tendencia mutatkozik.
Természetesen harcolni lehet ellene, ki ki a maga módján és te ezt így nyilvánitod ki, azaz engem akarsz meggyőzni igazadról, azaz már a kábitószerkereskedelmet, meg mindenféle zagyvaságokat emlegetsz. Nem fog menni. Ajánlok valami mást. Keresd fel a fuvaroztatókat, és győzd meg őket, hogy ne a közútról rendeljenek szállitó eszközt, hanem a MÁV szolgáltatásait vegyék igénybe. Kiváncsian várom tapasztalataidat. De addig pedig nem csak engem, hanem mást is, a különböző eget verő érveidtől kimélj meg. Tudod az üzletben főleg ha több szereplő van, akkor mindig van egy vesztes, és az mindenféle ürüggyel megpróbálja megtámadni, akár csalással is megvádolni a nyertest. (ilyen eset a vasúti témában a Bombardier-Stadler háború),