Kedves Peti!
A közúton sem lehet "túlterhelni", sem gyorshajtani, sem átlépni a záróvonalat, sem ittasan vezetni járművet... Más kérdés, hogy a szabályokat előszeretettel hágják át emberek, ami felett a szabályalkotók szemethunynak, mert nem tehetnek mást, nem állíthatnak minden úton kilométerenként automata trafipaxot, és "papucsot" a kamionok (és egyébb közlekedők) számára...
Nagy fajsúlyú ömlesztettárú esetén a fuvarozó nem fogja önként, és dalolva lemérni járművét, hogy a maximális összgördülű-súlyt ne érje el, és a markológép kezelője is
szemmértékkel rakodja a teherautó putonyát. Így fordulhat elő, hogy papucsos mérésnél hazánkban a megengedhető 40 tonna helyett (FIGYELEM!) 67 tonnát mértek.
Ez komoly aggodalomra adhat okot mondjuk egy hosszú lejtmenet esetén, az útburkolatban, és az épületekben ejtett évi sokszázmilliárd forintos károkról nem is szólva...
Ennek a status quo-nak a fentartásához az adófizetők, kiváltképpen az autótulajdonosok járulnak hozzá, hogy a nehézjármű-forgalom évről évre tovább nővekedjen, a repedező házakban lakókat, és az asztmás gyerekeket pedig már szóra sem méltatják...
Játszhatunk itt a szavakkal, de tény, hogy ha a közúti fuvarozók árai piaciak lennének,
fedezve az általuk okozott károkat, akkor a legtöbb közúti fuvarozó lehúzhatná a redönyt, és mehetne a munkanélküli segélyért sorbaállni, igaz, a bevásárlóközpontok mellett megjelennének az iparvágányok, és az új vasúti hűtőkocsik...