k.novotny
2006.12.21
|
|
0 0
17710
|
A túlterhelt tgk sokkal jobban zúzza az utat, mint az üres.
Bocs, de nem értem a túlterhelt teherkocsi fogalmát bizonyos értelemben
A KPM 196?-as akár hányas törvénye előirja azt a szabályt, hogy tengelyenként 10 t lehet a tengelysúly. ettől pluszban tengelyenként 500 kg-al felfelé lehet haladni. (Ha ezt beszorzom a nagyteherbirású tgk- 5 tengelyével ez már elméletikleg 52 t. lehet, de ezt maximálták a tgk összsúlyában 38 t, illetve különleges állami berúházások esetében 40 t-ra.. Tehát a 38 t az biztos, ha ezt elosztom az 5 tengellyel, akkor még a tengelyenkénti 8 t. sem jön ki. Ugyan ez a rendelet azt is kimondja, hogy az utakat is ennek megfelően kell kiépíteni. (Na ez az ami elmaradt). A mai utépítésünk (lásd a különböző országos turkálásokat) egyenlő a nullával. Ha az utjainkat e törvény alapján építenék meg akkor az állam bácsinak nem lenne pénze ennek megépítésére, és előbb utóbb nem lenne sükség az útépítőkre se, csak a karbantartókra.
Alapjában véve ez a probléma |
Előzmény: vrobee (17709)
|
|