Mikor harmadszor mentem arra elvittem magammal egy "ideiglenesen hazánkban tartózkodó" spanyol vasútépítő mérnököt és kísérőjét.
Nézték, nézték, a Bagod - Lövő szakaszt.
Hümmögtek.
Kérdésük az volt, hogy miért nem egyenes?
Válasz : amit leírtál.
Szerintük: A Zala kiegyeníséte és mellé egyenes pálya mint "a" változat vagy egy síma egyenes vasút kétméteres viadukt lábakra semenyivel se drágább.
Olaszországban, Franciaországban de Spanyolországban is van sok-sok olyan folyó aminek vízhozama rendkívül ingadozó, 3 méter széles 50 centi mélytől a 400 méter széles 3 méter mélyig terjedhet ugyan azon a mederponton a vizmélység, folyószélesség.
Ezt képtelenség követni nyomvonallal.
Erre találták ki az "alacsony viaduktokat" ami nem más mint a kritikus pontokon, akár több mint egy km hosszban is, 2-3 méter magas, "magasvezetésű" pálya, lábakon.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ilyen területen vasutat sem annyira könnyű építeni; privátbusz-utat persze biztos egyszerűbb... (elnézést, ezt le kellett ütnöm)).
Az ilyen zrikálásoknak KELL beleférnie, ez természetes, nem pedig a csúnya személyeskedésnek.
Természetesen vettem és semmi harag.