monor-21 Creative Commons License 2006.12.19 0 0 17690

Mikor harmadszor mentem arra elvittem magammal egy "ideiglenesen hazánkban tartózkodó" spanyol vasútépítő mérnököt és kísérőjét.

 

Nézték, nézték, a Bagod - Lövő szakaszt.

Hümmögtek.

 

Kérdésük az volt, hogy miért nem egyenes?

Válasz : amit leírtál.

 

Szerintük: A Zala kiegyeníséte és mellé egyenes pálya mint "a" változat vagy egy síma egyenes vasút kétméteres viadukt lábakra semenyivel se drágább.

 

Olaszországban, Franciaországban de Spanyolországban is van sok-sok olyan folyó aminek vízhozama rendkívül ingadozó, 3 méter széles 50 centi mélytől a 400 méter széles 3 méter mélyig terjedhet ugyan azon a mederponton a vizmélység, folyószélesség.

 

Ezt képtelenség követni nyomvonallal.

 

Erre találták ki az "alacsony viaduktokat" ami nem más mint a kritikus pontokon, akár több mint egy km hosszban is, 2-3 méter magas, "magasvezetésű" pálya, lábakon.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ilyen területen vasutat sem annyira könnyű építeni; privátbusz-utat persze biztos egyszerűbb... (elnézést, ezt le kellett ütnöm)).

 

Az ilyen zrikálásoknak KELL beleférnie, ez természetes, nem pedig a csúnya személyeskedésnek.

Természetesen vettem és semmi harag.

 

 

Előzmény: sinérintő (17689)