Törölt nick Creative Commons License 2006.12.18 0 0 17659

Tisztázzuk:

NINCS tele se szombaton, se vasárnap.

Tele van szombaton és vasárnap is egy-egy vonat, esetleg kettő.

ez jelent 30 utast.

a MÁV-nak hetente 56 vonatot kell ott közlekedtetnie, s abból nem túl nagy segítség ha heti 4 vagy heti 8 vonaton valóban van 20-30 utas.

 

A legnagyobb mért utasszám 33 fő.

Átlagos utasszám: 8,7=9 fő.

 

Ezzel azért vitába szállnék, mert minden héten megyek Budapestre és vissza, de tök mindegy, hogy este vagy reggel használom, eddig mindig tele volt vagy legalább 80-90%-ban ki volt használva. Erre alapozva írom azt, hogy hétvégén egész biztosan nem lehet vele nagy gond. Persze nem nagy segítség, ha hétvégén megvan a "teltház", de észszerű menetrend nélkül ne várjon senki csodát, mert abban igaza van a vonalon dolgozó embereknek (akikkel beszéltem), hogy nem akkor kellene mennie a vonatnak, amikor mindenki iskolában van vagy épp dolgozik.

 

felújítás nem volt.

Akkor mit csináltak egy jó ideig Kiskőrös-Kecel között egy jó ideig? Csak sima pályakarbantartást?

 

vonatok helyett ugyan annyi buszt kell indítania a Kunság Volánnak.

Nagyon nem tetszik nekik.

A kötelező várakozási idő Kiskörösön, a vonat menetrendszerinti érkezését követően: 10 perc.

 

Ezek az új buszjáratok a leállást követően indulnak csak? Bevallom, eddig ezekről az új buszjáratokról nem hallottam. Mert én a menetrend problémát a jelenleg bárki által megtekinthető Elvira és a menetrendek.hu-n látottak alapján írtam. Az alapján viszont katasztrofális lenne a helyzet.


De mi lesz akkor, ha nem érkezik meg Budapestről időben a vonat, hanem késik mondjuk 10-20 percet? Sajnos erre rengeteg példa van, az esetek döntő többsége erről szól. Megvárja majd a busz a vonat megérkezését vagy amint letelik a kötelező 10 perc, már megy is tovább?
Vagy itt a tél. Ha ezek a buszok a pocsék út miatt nem érnek időben a kiskőrösi vasútállomásra, feltételezem, hogy a Budapestre tartó vonat nem fogja megvárni, amíg begurul a busz, nemde?

Végül egy gratis kérdés.
Miért kellett a Budapestre tartó vonatokat belassítani? Eddig a Kelebiáról, Bajáról, Kiskunhalasról induló vonatok nem igazán álltak meg Kunszentmiklós és Pesterzsébet között. Most viszont már megállnak, aminek következtében a menetidő szépen megnövekedett. Nem volt elég erre a cirka óránként induló, ürességtől kongó Kunszentmiklósról induló járat?
Ennek az újításnak köszönhetően az eddigi ~57 km/h-s átlagsebesség lecsökkent ~43km/h-ra.

Például korábban negyed 7-kor indult este a vonat Kiskőrösől, ami 19:55 körül volt Pesterzsébeten, durván 100 perc alatt ért oda.

Most 18:02-kor indul Kiskőrösről és 20:12 körül ért oda vasárnak, azaz ~130 perc alatt. Ez lenne Európa? Miért nem lehetett változatlanul hagyni? Lehet, hogy odabent a MÁV-nál van rengeteg időmilliomos, akit az se érdekel, ha ehy 300 km-es utat 35/h-s tempóval utaz végig, de ez azért mégis csak vicc. Pláne annak tükrében, hogy jövőre ~36 %-os jegyáremelés lesz.

Előzmény: monor-21 (17648)