Andor!
Hagyd azt "a" 6,5 milliárdot, ami szerintem is csak 3,3 jó esetben.
Nem.
Az eb nem itt van elhantolva.
Van 3300 km-ünk amin azért járunk mert különben unatkoznánk.
Most itt ez a 14+5 átadás. Bejöhettél volna pénteken (is) akkor tartottuk az átvételi eligazítást a 16 volánnak.
Hát szűkölnek rendesen.
Ami a vasútnak mindegy:
- 2004-ben 52 milliárd hiány,
- 2005-ben 80 milliárd hiány,
- 2006-ban ??? hiány..........................azt suttogják, hogy 107 lesz, de ez csak pletyka.
Az a volánoknak nem mindegy.
Ők ugye nullára kötelezett cégek, plusz minusz pártíz millió (nem milliárd) hiányuk lehet, vagy nyereségük.
Nekik már egy Zalaszentgrót-Zalabér-Batyk (6 km) átvétele is számítások sokaságát követeli, hogy mennyit fognak bukni rajta, pedig a Bz 900 Ft.-/km-vel szemben ők elmehetnek egy Ik-260-al 200 ft.-/km-ért is.
De még így is bukta.
Jellemző a 27-es vonal átvételére "kötelezett" Balaton Volán helyzete is, honnan vegyen 10 személyes buszt?
Amúgy a fix költség a sok náluk is, tehát a buszvezető ugyan annyit kap ha 10 személyes buszt vezet mintha 100 személyest.
Az egész mellékvonalasdi Alfája és Omegája, hogy vagy végig csinálják vagy ne csinálják mert 14+5 vonallal csak felidegesíteni lehet az országot, valós haszna alig van.
Leírtuk a döntéshozónak, hogy megtartható minden mellékvonal is.
Nem a mellékvonalak okozzák a MÁv veszteségeinek döntő részét.
a mellékvonalnál csak azt kell eldönteni, hogy akarjuk járatni vagy sem.
ehhez egy kökemény peremfeltétel van:
Semmilyen komoly pénz nem lesz a mellékvonalakra 2020-ig.
Akkor se ha balodali, akkor se ha jobboldali kormányunk lesz, akkor se ha nagykoalició lesz és akkor se ha a kétfarkú kutya párt fog kormányozni.
Ezt sikerül(t) megértetni mindkét oldallal.
Tőlünk nyugodtan maradhat mind a 3300 km-t.
De a döntéshozó vegye tudomásul, ha tetszik neki ha nem tetszik, hogy a "szörényesedés" = vmax 10 km/h be fog következni a mellékvonalak nagy részén, egy részén vmax=20 km/h.
Természetesen ilyen feltételek mellett is járhatnak még évtozedekig a vonatok.