sinérintő Creative Commons License 2006.12.17 0 0 17632

Jó uram!

 

Ahhoz, hogy valaki hozott adatokból kiderítse, hogy a mellékvonalakon kevesen utaznak, nem kell közlekedési tárgyakat tanító egyetemi / főiskolai oktatónak lenni, de még közlekedésmérnöknek sem. Egy jó tanácsadó - véleményem szerint - megoldásokat dolgoz ki és azokat felkínálja a megbízójának.

A Te tanácsaid általában abból állnak, hogy kideríted, mely vasútvonalat kell megszüntetni. Abból sosem, hogy megindolod, egy veszteseéges mellékvonalat miért érdemes megtartani, üzemeltetni, illetve hogyan lehet jól üzemeltetni.

Cinikusan ezt írod:

 

Pedig mi tényleg kíváncsiak vagyunk ilyenre.

Nyáron beígérték, hogy nem hagyják a 11-est, inkább átveszik mintsem, hogy ebek harmincadja, stb.............

Azóta eltelt 6 hónap.

A cégjegyzésen remélem már túl vannak a vonalat átvenni akarók.

Állításuk szerint nagy szellemi potenciál áll mögöttük.

Akkor nem lehet komoly gond összehozni egy működtetni képes csapatot.

 

Könnyű azokkal cinikuskodni, akik kiállnak egy - felfogásuk szerint - jó ügyért, és védett helyről, fizetésért nevetni rajtuk.

 

Valószínűleg, ha komolyan vennéd a tanácsadói munkádat, akkor valójában tanácsokat adnál, alternatívákat kínálnál. Ilyeneket nem lehetett hallani Tőled sem itt, sem a Pályavasúti Főigazgató irodája mellől kiszűrődve...

Ha valójában tanácsokat adnál, akkor a dec. 10-i menetrendváltozás után azt mondanád: Várjunk, mondjuk három-öt évet. Kínáljunk szolgáltatást minden mellékvonalon (természetesen nem elvakult módon, hanem értelmesen). Vizsgáljuk meg, hogy azokon a vicinálisokon, ahol bevezettük az ütemes menetrendet (pl. 94-es vonal; ez már szolgáltatás), változik-e a helyzet. Vajon többen utaznak-e? Ha nem, akkor tényleg el kell gondolkozni...

 

Az biztos, ha január - februárban bezárják ezt a tizennégy vicinálist, később még többet, Neked komoly érdemeid lesznek benne. Neked lett volna módod, hogy értelmes javaslatokkal, az ütemes menetrend (értsd: szolgáltatás) tapasztalataira alapozva, az elfogadható és vállalható megoldás irányába tereld az eseményeket. Nem így tettél, hanem az eredeti elképzeléseid szerinti megoldás (értsd: a vasútvonalak megszüntetése) felé irányítottad a MÁV és a GKM vezetését. (Lehet, hogy ez volt a megbízásod hátterében? Ne haragudj, de ez óhatatlanul felmerül.)

 

A jobbításra tehetséged úgy látszik, nem volt, maradtál a legolcsóbb, legprimitívebb, különösebb gondolkodást nem igénylő megoldásnál. Csak azt nem értem, miért fizettek - fizetnek Téged?

Lehet, hogy éppen ezért???

Előzmény: monor-21 (17622)