seTTebello Creative Commons License 2006.12.17 0 0 17626

Nem tekintem szentírásnak, de a benne talált összegek nagyságrendje váratlanul ért.

 

Az engem is. Akkor mennyi lehet a nagy pénz?

hogy az (500+350) milliárdot hasonlítom a 20-hoz, vagy a (600+350)-et, azt látom, hogy nem azonos mércével mérnek a döntésre jogosultak.

Nyilván nem. De az elszámolás egy nagyon problémás dolog, mert ezt azért adják, hogy valamivel lehessen csalni az egyébként túl nagy adók helyett. Ha ezzel foglalkoznak akkor sokkal nagyobb ellenállás lesz és ez nem is hivatalos, amit le lehet szerelni, mint a vésztői polgármester, hanem kismillió ember magánakciójából áll majd. Az lenne a vége, hogy még ennyi pénz sem jönne be , ez ráadásul 1 év alatt ki is derül.

A mellékvonalaknál viszont nagyjából egyértelmű, hogy a jelenlegi formájukban nincs rájuk szükség. Valamennyit biztos meg kellene szűntetni, most megszűntetnek 14 - et, aztán lehet, hogy nem ezt a 14 - et kellett volna, és biztos, hogy másként kellene kezelni a mellékvonalakat. De sokkal kisebb az ellenállás, néhány polgármester és néhány morgolódó nyomorszint közelében élő ember. És elmondhatják a minisztériumban, ilyen - olyan hivatalban, hogy csináltak valamit. Mire kiderül, hogy nem ezt kellett volna már régen más beosztásban lesznek ezek az emberek, állami pénzből élő kft - knél, ahol már senki sem fogja megkérdezni, hogy mit csináltak 5 éve a mellékvonalakkal.


Amikor a magángépjárművek hivatalos célú használatáért elszámolható térítésekről van szó, fel sem merül, hogy abból nem lehetne-e egy-két százalékot megspórolni.

Most próbálkozni fognak vele. Legalábbis hallottam ilyen fenyegetést. Biztos több bírságot szabnak ki, mint eddig, mert:


A költségvetésből nemcsak a vasúti mellékvonalakra fordított rész hiányzik, hanem az adóalapokból leírt hényad adóvonzata is.

A költségvetést hagyjuk, abból sok dolog hiányzik, mert irreális az egész.


Autópályák építésekor gondolnak arra is, hogy a vadpn élő állatok megszokott vándorlási útvonalát biztosítsák. Többször kétfillérbe kerülő átjáró hidakat építenek a pályák felett.

Az nem két fillér, többe kerül, mint egy rendes felüljáró.


A 2.-es (Esztergom) vonal felszámolást latolgatták néhány éve. Közben bedugult a 10-es közút és már nem olyan vonzó a gépkocsi.

Az nem kb. 10 éve volt? Mert akkor tényleg volt egy nagy megszűntetési terv. Annak sem volt sok értelme.





Előzmény: vicinálisbarát (17623)