Ááááááá, mekkora egy hamisság!
"
Tehát: Hogy jobban értsd.
Krisztust, a történelmi Krisztust nem feszítették keresztre... Kérek még egy kis türelmet. (Pauza.)
Nem volt szándékában így meghalni; mások azonban úgy érezték: ahhoz, hogy a próféták szava maradéktalanul beteljesedjék, szükség van a megfeszíttetésre.
Krisztus nem volt részese ennek. (Pauza.) Összeesküvést szőttek, amelyben Júdásnak volt szerepe; azért, hogy Krisztusból mártírt csináljanak. A kiválasztott férfit elkábították - ezért szorult segítségre a kereszt cipelésében (vö. Lukács 23) - és azt mondták neki, hogy ő a Krisztus.
Elhitte, hogy ő az. Egyike lett a megtévesztetteknek, ő maga is hitt abban, hogy nem a történelmi Krisztus, hanem ő lesz az, aki beteljesíti a próféciát.
Mária azért ment oda, mert telve volt bánattal a férfi miatt, akiről azt hitte, hogy az ő fia. Együttérzésből volt jelen. Az a csoport, aki az egészet megszervezte, azt a látszatot akarta kelteni, hogy a zsidók egy bizonyos része feszítette meg Krisztust; nem is álmodtak arról, hogy a „vád” az egész zsidóság fejére száll.
(Pauza 22:00-kor.) Nehéz ezt elmagyarázni, még kibogozni sem könnyű... A sír azért volt üres, mert ugyanez a csoport kordén elvitte a holttestet. Mária Magdolna azonban valóban látta Krisztust, közvetlenül utána (vö. Máté 28). (Pauza.) Krisztus valóban hatalmas paranormális képességekkel rendelkezett. Ő maga jelenítette meg testén a sebeket, és mind testi, mind testen kívüli állapotában megmutatkozott hívei előtt. Megpróbálta elmagyarázni nekik a történteket, saját helyzetét, de azok, akik nem voltak részesei az összeesküvésnek, nem értették meg, és félreértelmezték kijelentéseit."
János, az evangélista ott volt és ott volt Jézus anyja is, tehát legalább két tanu jelen volt. Emellett pedig, ha valaki ismeri Jézus tanítását és lelkiségét, pontosan tudja, hogy ilyen hamisság teljesen ellentétes Jézus Szellemével.
Ha János evangéliumát olyan szemmel olvassuk mint egy "oknyomozati dokumentumot", akkor a millió közvetett részletből láthatjuk, hogy az evangéliumot olyan ember írta, aki ismerte Krisztust személyesen és tanuja volt az életének. Senki nem találna ki olyat, hogy Jánost (a szeretett tanítványt) és Máriát (Jézus anyját) "családi kötelékbe" összevonja. Ilyet csak az tehet, akinek - a keresztrefeszítés fájdalmai mellett - erős lelki motivációja, indíttatása volt arra, hogy a két legszeretettebb személyt valahogy megvígasztalja, lelki terheiket csökkentse. És ilyen motivációja csak Jézusnak volt.
Jézus, maga helyett adott új fiat az anyjának, amikor azt mondta, hogy "Asszony, ímhol a te fiad!", a szeretett tanítványnak pedig azt, hogy "Ímhol a te anyád!".
áh.