seTTebello Creative Commons License 2006.12.17 0 0 17621

Néhány dolog, ami elég furcsa:

igyekszünk népszerűsíteni a Levegő Munkacsoporttal.

 

Ez már rosszul hangzik.

Lényege a költségvetési bevételek összegét nem érintő adóátrendezés: a munkaerőt terhelő tételek csökkentése és környezetvédelmi adókkal való pótlása.

Ezt az adózási módot Nyugat- és Észak-Európa minden országa alkalmazza.

 

Aha, hogyne. A pótlását alkalmazza? Ez enyhén szólva nem valóság-ízű. Azt elhiszem, hogy ott is magasak a munkaerő költségei többnyire és biztos sok helyen van környezetvédelmi adó, de pótlásról szó sincs. Nem is nagyon lehet, mert a pl. a munkaerő újratermelésének költségeit ott sincs kitől beszedni.

Ami nagy különbség Nyugat és köztünk, az az, hogy Nyugatról áttelepül a szennyező Kínába, vagy hozzánk, de a szennyező termelés haszna változatlanul az eredeti országba megy. Nálunk magasabb adóztatás miatt áttelepül Ukrajnába és nincs helyette semmi.


amikor a villamosenergia-szektorban a korábbi 8 százalékosról 23 százalékra emelkedett az eszközarányos nyereség. Mindjárt más lenne a helyzet, ha a fogyasztók azt látnák, hogy a magasabb árakból származó nyereséget az állam elvonja, és energiaracionalizálásra költi.

Ez így van.


Az adatot másfél éve tették közzé (részletes számításokkal alátámasztva), és azóta is több fórumon felhívták rá a figyelmet.

Mégis hol, és mik ezek?


mint 270 milliárd forintot költött fejlesztési prioritására, a gyorsforgalmi utak építésére (melyek - a várakozásokkal ellentétben - nem segítik elő a vidékfejlesztést, környezetileg káros támogatásnak minősülnek). 

Nem segítik elő, persze, de ennek a legkevésbé vannak környezeti okai.

Előzmény: vicinálisbarát (17615)