Az a baj, hogy egyfelől igazad van, tehát az átalakítások átgondoltsága hagy maga után némi kívánnivalót.
Sok-sok év pazarló semmittevése után most kapkodás van, amiből nem fog az optimum kijönni.
(Ebben azért -lássuk be- keményen benne van a MÁV is. Sokat tett azért, hogy a mai helyzetet se lehessen tisztán látni. A kormányok hibája, hogy nem rúgták már régen 3.14csán, de nagyon...)
Másfelől én -bár ebben nem fogunk egyetérteni- úgy érzem, hogy a mostani lépések alapvetően racionálisak, és nem mutatnak rossz irányba.
A 28-as listáról pl. gyakorlatilag minden kérdőjeleset kihúztak, a maradék 14 vonal megszűntetését nem igazán érzem veszteségnek. (Illetve igen, de csak érzelmi síkon.)
Én példaértékünek látnám a Stralsund-Velglast-Bart közötti mellékvonal esetét!!! Ezt nem ismerem, tudnál róla mesélni?
Nekem ami nagyon tetszett:
Düren-Jülich vasútvonal, vagyis gyakorlatilag egy régiós dízelvillamos.
Ilyesmiről álmodoztunk Eger-Szilvásvárad kapcsán, a nem-túl-távoli jövőben Eger helyi közlekedésébe is bevonva Füzesabonytól.(Másfelől azért nem árt észrevenni, hogy ez a vonal tényleg érint jópár kis-és közepes várost, másfelől csatlakozik a kölni elővárosi vasúthoz. Lakosság nélkül ezen se lenne utas...)