Visszaolvastam pár oldalt és nem tudom megállni,h ne mondjam el én is véleményemet. A vasúti közlekedés az bizonságosabb mint a köúti, ezt statisztikák is igazolják. De ha belegondolunk akkor is erre kell jussunk. A közúti közlekedésben a legveszélyesebb manőver az előzés. a legtöbb baleset előzésből következik be. Ez vasúton nincs. A klasszikus vicc szerint a másik ok, h a két mozdonyvezető ritkán puszilgatja egymást, és hát ebben is van valami. ( A másik klasszikus,h azért kell két ember a motdonyba, mert akkora ott a zaj,h egy ember nem tudná elviselni).
Vonatbaleset sokkal kevesebb van, mint autós. Legutóbb pár napja történt egy Újszásznál, mikor egy vonat rászaladt a másikra, mert a mozdonyvezető a tiltot jelzés ellenére elindult. Ha jól emlékszem 6 sérült volt, 5-öt már haza is engedtek.
Amiket mégírtatok, a vonat rovására:
Kiugrottak a vonatból. Igen, de az nem a vonat hibája. Akinek nincs annyi esze,h ne ugorjon le a mozgó vonatról azzla nem lehet mit kezdeni. Ha kocsiból ugrik ki azért sem a vezető a hibás, vagy akár buszból is kiugorhat. A konkrét esetet nem ismerem, a hírekből annyi rémlik,h a két lány kiugrott az egyik meg pont a másik vágányra esett, ahol elkapta az ellenvonat. Darwin díj első hallásra, ha már annyi esze nincs, h nem ugrálunk ki a vonatból legalább elnézhetne,h nem jön-e egy másik. Hasonló esetben a legjobb ha az ember meghúzza a vészféket, a vonat megáll és simán el lehet pucolni, mielőtt a kaller odaérne és megvágna.
A másik gyakori,h öngiylosásgi szándékkal mászik vlaaki a vonat elé. Arről sem tehet a vonat,h ő az erősebb. Egyébként meg nagoyn elitélem azokat, akik így oldják meg a dolgot. Legyne öngyilkos ha akar szíve joga, ha ki akarja magát nyírni ám tegye, de oldja már meg úgy, h más ne szívjon miatta. Ugorjon le a hídról a vízbe pl: aztán majd kiszedik egyszer, de ne kelljen márr több 100 embernek órákig dekkolni valahol két állomás között, mert le kell emelni róla a vonatot.
Sorompós balesetek:
Azért sem a vonatot kéne okolni, h a hülye sofőr a piros lámpa ellenére rámegy a sínekre. Mert a vasúti átjárós balesetek 95%-ál ez a helyzet. Ha meg nem működik a fénysorompó, akkor meg ugye meg kell állni és körül kell nézni.
Pl: 2-3 éve volt, mikor Siófokon egy német busz ment rá a sínekre és telibe kapta a vonat. Tiszta sor pirosonm ent rá, ő volt a hibás. Később a MÁV saját költségén tett oda sorompót. Hátha akkor észreveszik. Erre lehetne azt mondani,h aki olyan hülye, h pirosnál megy rá a sínekre az meg is érdemli. Arról sem tehet a vasút, h kisebbség folyamatosan lopja a kábeleket emiatt nem működnek a fénysorompók ( régebben gyakori volt,h az akksikat is rendszeresen kilopták a fénysorompóból, mert akkoriban sima autósakksi volt bennük, asszem már lecserélték az összeset valami speciálisra, amit nem érdemes lopni, mert semmi másba nem jó).