OKU30 Creative Commons License 2006.12.13 0 0 17505

"A baleseti kockázata lényegesen nagyobb" - "Ez már lerágott csont. Nem igaz."

 

Lehet, hogy valami buszpárti, vasútelennes gittegyletben sikerült ilyenre rágni a csontot, de ennek ellenére a tények makacs dolgok. Elég végignézni a nemzetközi elemzéseket, tételesen mindenhol szerepel az indoklásokban és a fejlesztési tervekben a vasút melletti érvként annak nagyobb biztonságossága. Legutóbb éppen tegnap este szapulta a Fidesz szóvivője azzal a kormányt, hogy nem érdekli az emberek biztonsága, smafu nekik az emberi élet, mert vasútról közútra akarja terelni a forgalmat.

 

Ha a nemzetközi statisztikák nem érdekelnek, ha nem hiszel a szóvivőnek próbáld egyszerű logikával végiggondolni:

- mi történik egy busz-vonat találkozó esetén az átjáróban?

(melyik jármű a nagyobb tömegű, maszivabb felépítményű)

- jövőre miért lesz kötelező a buszokon a biztonsági öv használata, a vasuton miért nem?

- mi történik egy kamion-busz és egy kamion-vonat találkozó esetén?

(mekkora a valószinűsége hogy a közuton jön szembe egy kamion és mennyi, hogy a vasuton)

- mi történik, ha lefagy az út és jön a kanyar a busz ill a vonat esetében?

- mi történik ha elalszik a buszsöfőr és mi, ha elalszik a mozdonyvezető?

- mi történik ha busz ütközik busszal és ha vonat vonattal?

(és ennek mekkora a valósznűsége, hány busz kell és hány vonat mondjuk 1000 ember elszállításához, mi védi a buszokat: mi védi a vasutat?)

- Hány személyi sérüléses baleset történt a TGV-n eddig? Mennyi történt volna a buszokkal, ha nekik kellett volna ezt az embermennyiséget 300 körüli tempóval autópályán leszállítani?

Előzmény: Krtek (17497)